واکنش سخنگوی وزارت کشور به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخی داوطلبین

سخنگوی وزارت کشور در واکنش به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخی از نامزد ها بیان کرد: اگر فرد یا گروهی دست به فعالیت های انتخاباتی با مصادیقی که وجه انتخاباتی دارد و تبلیغاتی که انتخاباتی تلقی می شود بزند، تمرد از قانون انجام داده و تخلف است.

سید سلمان سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص تبلیغات زود هنگام انتخاباتی که از سوی برخی از نامزها انجام می شود بیان کرد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری، صراحتا دوره فعالیت انتخاباتی نامزدها مشخص شده است. در قانون انتخابات بیان شده است که دوره فعالیت انتخاباتی نامزدها از لحظه اعلام اسامی آن ها توسط وزارت کشور تا 24 ساعت مانده به برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: قطعا اگر خارج از این دوره زمانی که از روز هشتم اردبیهشت ماه می باشد، فرد، گروه یا تشکلی دست به فعالیت های انتخاباتی، با مصادیقی که وجه انتخاباتی دارد و تبلیغاتی انتخاباتی تلقی می شود بزند، تمرد از قانون انجام داده و تخلف است.

گفتنی است بر اساس جدول زمانبندی انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از امروز سه‌شنبه 22 فروردین آغاز و تا پایان روز شنبه26 فروردین ادامه خواهد داشت.

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز از 8 الی 27 اردیبهشت انجام خواهد شد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 747041

وب گردی

وب گردی