مراسم جشن ولادت حضرت امام علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

مراسم جشن ولادت حضرت امام علی (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج صادق رزاقی مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ، دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس واحد هشتگرد ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ ، اعضا هیات رئیسه ، دانشجویان ، اساتید و کارمندان در سالن شهید مفتح برگزار شد .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین رزاقی در سخنانی با برشمردن فضایل حضرت امام علی (ع) برخی از این فضایل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و جوانان دانشجو را به پیروی از سیره آن امام معصوم توصیه کرد .

او ادامه داد: زمانی که به مدت 25 سال آن حضرت به جهت ثقیفه از حکومت بر مسلمین که جز ایشان کسی توانایی آن را نداشت خانه نشین شد هیچ گاه از تلاش و کوشش دست نکشید و در این مدت 25 سال 26 باغ و تعداد زیادی چاه آب حفر و آن را به فقیران و مسکینان زمان خود بخشید تا از آن بهره گیرند که هنوز هم تعداد زیادی از آن چاه های آب مورد استفاده مردمان آن منطقه قرار می گیرد لذا شما جوانان نیز با پیروی از سیره آن امام در هر جایگاهی که قرار دارید تلاش و کوشش خود را افزون نمایید تا بتوانید به هم میهنان عزیز خود خدمات مثبتی را ارائه نماید . این مساله با شعار سال که از سوی مقام عظمای ولایت طرح شده یعنی اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال همخوانی دارد و همه ما نسبت به انجام این شعار با توجه به جایگاهی که داریم باید مسولیت بپذیریم .


مسول نهاد رهبری در دانشگاه های استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به سه روایت از آن حضرت اشاره کرد و گفت: این روایات به قدری عمیق و با درک بیان شده که هیچگاه در طول زمان ارزش خود را از دست نمی دهد ایشان گفت حضرت امیر الامومنین در بیانی فرمودند : گوهر وجودی هر انسان زیر زبانش مخفی شده پس چنین برداشت می شود که در بیان خود بایستی با دقت و از عقل بهره گیری شده باشد تا مخاطب ما از سخنان ما بهره گرفته و ما را به دلیل سخنان سبک به تمسخر نگیرد .


او روایت دوم را این چنین بیان کرد که آن حضرت فرمودند .: اینکه چه می گوییم وزن ما را نشان می دهد و در حدیثی دیگری فرمودند قیمت انسان آن است که نیک بداند و نیک عمل کند . رزاقی گفت در تاریخ اسلام هیچ انسانی را پیدا نمی کنید که 12000 جمله کوتاه و پرمعنا بیان کرده و فقط حضرت امام علی (ع) چنین توشه ای را برای مسلمین بجا گذاشته است .


رزاقی در خاتمه سخنرانی خود با بیان اینکه همه ما بایستی از زندگی آن امام درس گرفته در روز میلاد آن حضرت و روز پدر نسبت به پدر و مادر مان نیکی و محبت داشته و ان را صرفا به این روز معطوف نکرده و در همه روزهای سال نسبت به بزرگان خود و کسانی که به گردن ما حق دارند ادب و محبت را ادا کرده تا خداوند متعال نیز از اعمال و کردار ما راضی و خشنود گردد .


در این مراسم به توصیه رئیس واحد دانشگاهی به دانشجویانی که دارای اسامی مبارک علی و فاطمه ( نام مادر حضرت علی (ع)) بودند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 747056

وب گردی

وب گردی