وام‌های دانشجویی جوابگوی نیاز دانشجویان علوم پزشکی نیست

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بودجه وامی که برای دانشگاه در نظر گرفته شده، در حال حاضر افزایش پیدا کرده است؛ ولی مبالغی که پرداخت می‌شود با توجه به شرایط معیشتی دانشجویان جوابگوی نیازهای آنان نیست.

به گزارش ایسکانیوز، فرزین حلب‌چی با بیان این مطلب در خصوص شرایط وام‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ضمن اینکه مبلغ وامی که می‌توانیم به دانشجویان ارائه دهیم، متناسب با تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست و وام‌هایی که ارائه می‌شود، درصد محدودی از دانشجویان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشتر در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نیز متاهل هستند، تسهیلاتی که به عنوان کمک‌هزینه دانشجویی تعلق می‌گیرد، نمی‌تواند تمام نیازهای آنان را پوشش دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص غذای دانشجویی، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال دو منویی کردن برنامه غذایی در وعده ناهار دانشجویان هستیم.

وی افزود: در حوزه ورزش نیز به دنبال بالا بردن بهره‌وری دانشجویان هستیم، اما با توجه به منابعی که داریم، باید واقع‌گرایانه عمل کنیم و به فعالیت‌های زیرساختی و بازسازی توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 32 میلیارد و 550 میلیون ریال به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران وام اعطا شده است، گفت: حدود 1 میلیارد و 743 میلیون ریال از این مبلغ وام ضروری عادی، 12 میلیارد و 712 میلیون ریال وام تحصیلی عادی و 538 میلیون و 725 هزار ریال وام مسکن بوده است.

وی تصریح کرد: مبلغ 705 میلیون ریال به دانشجویان روزانه، یک میلیارد و 305 میلیون ریال به دانشجویان شبانه و یک میلیارد و 633 میلیون ریال به دانشجویان بین‌الملل وام شهریه پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 747127

وب گردی

وب گردی