نکوداشت استاد «مهدی محقق» برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت استاد «مهدی محقق» به همت بنیاد نخبگان استان تهران و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، بنیاد نخبگان استان تهران در نظر دارد در راستای تقدیر از مقام و جایگاه رفیع مفاخر علمی- فرهنگی و همچنین شناخت بیشتر اجتماع نخبگانی با این ثروت‌های ملی و الگوپذیری از آنان، رویداد فرهنگی «نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد دکتر مهدی محقق» را با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از چهره‌های برجسته کشور در سال 96 برگزار کند.

استاد محقق، رئیس اسبق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، عضویت و رئیس انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و عضو هیات‌امنای انجمن فلسفه ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون نیز مشاور علمی و عضو هیات‌امنای بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

وی همچنین عضو ایرانی فرهنگستان زبان و ادب مصر است و در فرهنگستان‌های اردن، سوریه، هند و مجمع بین‌المللی فلسفه در قرون‌وسطی و مجمع بین‌المللی تاریخ پزشکی نیز عضویت دارد.

ازجمله آثار فاخر دکتر مهدی محقق می‌توان به «بستان الاطباء»،«بیست گفتار در مباحث فلسفی و کلامی»، «تأثیر قرآن در اشعار ناصرخسرو»، «تحلیل اشعار ناصر خسرو»، «ترجمه شرح منظومه غررالفرائد سبزواری»، تصحیح کتاب «مفتاح‌الطب و منهاج‌الطلاب»، «تعلیقات، مقدمه و تصحیح اشترنامه عطار»، «تعلیقات، مقدمه و تصحیح وجوه قرآن تفلیسی»، «شرح الهیات شفا ملامهدی نراقی»، «شرح باب حادی‌عشر علامه حلی»، «شرح مشکلات و مقدمه بر پانزده قصیده از ناصرخسرو»، «شیعه در حدیث دیگران»، «فیلسوف ری»، «فیلسوف ری؛ محمد بن زکریای رازی»، «مقدمه در شرح احوال و آثار و افکار السیرةالفلسفیة رازی»، «مقدمه و فرهنگ لغات لسان‌التنزیل»، «وجوه قرآن» و «یادنامه ادیب نیشابوری» اشاره کرد.

مستعدان‌برتر علاقمند به شرکت در این نکوداشت می‌توانند با مراجعه به سامانه visitfarhangi.bmn.ir، جهت حضور در این مراسم ثبت‌نام کنند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 747133

وب گردی

وب گردی