حاجی دلیگانی مطرح کرد: اهتمام ویژه مجلس در تصویب طرح دوفوریتی ممنوعیت ورود کالاهای مشابه خارجی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت استفاده از کالاهای مشابه خارجی در کشور از اهتمام ویژه مجلس در این خصوص خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اعلام اینکه همه ملزم به رعایت موارد قانونی هستیم و در این عمل فرقی نمی کند که فرد دارای چه سلیقه سیاسی باشد گفت: با توجه به نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال یکی از مسایل مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمایش کردند این است که ورود کالاهای خارجی که در داخل کشور مشابه آن تولید شده حرام شرعی است.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید این موضوع را اولویت خود قرار دهیم و از این جهت همه ما بایستی یک خانه تکانی در اطراف خودمان انجام بدهیم و نسبت به این امر اهتمام داشته باشیم واز تولید داخلی حمایت و استفاده از کالاهای مشابه خارجی را از سبد خرید خود حذف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: مسئولین دولتی باید نسبت به این امر توجه بیشتری لحاظ کنند به طوری که باید از ورود این کالاها جلوگیری کنند و نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص طرحی را تدوین کرده تا این موضوع به صورت دو فوریتی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و مصوب شود گفت: این طرح بنام طرح ممنوعیت صدرصد کالاهای خارجی است که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد.

حاجی دلیگانی در ادامه تصریح کرد: طبق آمارهای گزارش شده مصادیق ورود کالاها در بخش منسوجات بیشتر است که بسیار عرصه گسترده ای دارد ضمن آنکه طبق آمارهای اعلام شده 225 درصد واردات از کشور ترکیه عموما در بخش لباس و منسوجات است.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه ورود این کالاها مازاد بر تولید کشور بطور قاچاق از طریق مرزهای کشور وارد شده است و این ضربه مهلکی به بدنه تولید داخلی وارد کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس اذعان کرد: این اتفاق سبب شده تا چرخه تولید کشور در این بخش از فعالیت باز بایستد و بالعکس سرانه تولید و رشد صنعت در کشورهای دیگر را به حرکت درآورده است و ما باید برنامه جامع و بازوهای اجرایی قوی در این خصوص لحاظ کنیم.

حاجی دلیگانی در پایان با اشاره به اینکه ما با تصویب این طرح بر آن هستیم تا بتوانیم ابتدا از ورود هرگونه کالاهایی که مشابه آن در کشور وجود دارد را ممنوع و قانون واردات را اصلاح کنیم افزود: مطابق فرمایش رهبری این یک واجب شرعی است که بر گردن همه مسئولین و مردم است و ما در صدد هستیم تا این موضوع را به سرعت به یک قانون تبدیل و در کشور لازم الاجرا کنیم.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 747231

وب گردی

وب گردی