امیر سرتیپ حیدری: رزمایش تخصصی و صحرایی نیروی زمینی ارتش در سال 96 برگزار می شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری رزمایش های تخصصی (تک رسته ای ) و صحرایی (چند رسته ای ) نیروی زمینی ارتش در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه ‌آفرینی‌های نیروی زمینی افزود:در اجرا و برگزاری این رزمایش ها تمرین های متناسب با انواع تهدیدات انجام می شود.
وی همچنین به تشریح برگزاری رزمایش‌ها، دستاوردهای جدید تجهیزاتی نیروی زمینی ارتش و برنامه‌های آتی این نیرو در بخش‌های آموزشی و تحقیقاتی پرداخت.
وی توضیح داد: سال ٩٦ و طبق برآوردهای اطلاعاتی که وجود دارد، سالی سرشار از امنیت و آرامش برای ملت بزرگ ایران و مقطع گشایش افق های جدید برای نزاجا خواهد بود.

راه اندازی چهار خط تولید قطعات انواع تجهیزات و تسلیحات عمده
فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی ‌های صورت گرفته از سوی نزاجا در سال ٩٦ چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات و تسلیحات عمده و راهبردی را راه اندازی می‌کنیم که این یک حرکت بی‌سابقه، انقلابی و جهادی است که در ابعاد مختلف پاسخگوی نیازمندی های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروی زمینی ارتش خواهد بود.
امیر سرتیپ حیدری اظهار کرد: این چهار خط تولیدی شامل راه اندازی کارخانه تانک سازی مسجد سلیمان(جنوب کشور)، خط تولید در کارخانجات نصر و فتح برای تجهیزات تانک ها و نفربرها در (مرکز کشور)، خط تولید منحصربفرد قطعات بالگردی در صنایع یاعلی (اصفهان)، مرکز تولید قطعات خودرویی در اصفهان و دو خط تولید در تهران در خصوص قطعات تریلی های حمل ادوات و تجهیزات نزاجا با کمک بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای تقویت بازدارندگی و اقتدار کشور در اختیار داشتن یگان‌های چابک و خبره نظامی با تجهیزات مناسب دفاعی است، تصریح کرد: با یاری خداوند و تلاش کارکنان ولایت مدار نزاجا در این خصوص نیز اقدامات مناسب و مطلوبی صورت گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز در نزاجا تعداد پرشماری از تیپ‌های هجومی زرهی و ضد زره را راه اندازی کرده ایم که بسیاری از آنها به تیپ ها و یگان های متحرک هجومی تبدیل شده‌اند تا به سرعت با دشمن مقابله کنند.

راه اندازی تیپ های واکنش سریع
وی همچنین از ایجاد و راه اندازی تیپ‌های واکنش سریع در نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: این یگان‌های واکنش سریع انواع آموزش‌ها را برای انواع تهدیدات فرا گرفته‌اند تا در هر شرایطی مقابل هر تهدیدی انعطاف پذیری لازم را داشته باشند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 747255

وب گردی

وب گردی