اقدامات شهرداری در منطقه۱۲ بنابر مصوبه شورای شهر است

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: اقدامات شهرداری درمنطقه ۱۲ که منطقه مرکزی، میراثی و تاریخی شهر تهران است درقالب یک لایحه به تصویب شورای شهر رسیده و درواقع یک بسته با ابعاد مختلف عمرانی، خدماتی، سیما و منظر شهری، اجتماعی و فرهنگی است که همزمان درحال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر امانی تاکید کرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح ارتقاء کیفیت زندگی و برگرداندن زندگی مطلوب به این منطقه مهم شهراست.

امانی مهمترین مشکل منطقه 12 را تردد پرحجم و متراکم غیرمنضبط وسائل نقلیه از انواع مختلف و همزمانی آن با حضور و تردد انبوه مردم بصورت پیاده دانست و گفت: از سال قبل سنگفرش کردن محورهای اصلی شریانی منطقه دردستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: گذرگاه های مهم تاریخی نظیر میدان بهارستان، میدان امام خمینی، چهارراه مخبرالدوله، چهارراه های سیروس و سرچشمه، گذر امامزاده یحیی و درخونگاه و... هریک بخش های مهمی از تاریخ شهر تهران بوده و در گذر زمان منشاء رویدادهای تاریخی، سیاسی و اجتماعی سرنوشت سازی بوده‌اند و درواقع شناسنامه پایتخت این کشور محسوب می شوند.

امانی توجه ویژه به این بخش در قالب مکان های رویدادهای خاطره انگیز شهر را با هدف ارتقا کیفیت بصری، آرام سازی ترافیکی و انسان محورکردن آنها ذکر کرد و گفت: آنچه این روزها شهروندان تهرانی باصبوری نظاره گر آن هستند درقالب سه راهبرد اصلی برجسته سازی هویت تاریخی وتقویت ظرفیت گردشگری، زیبا سازی منظرشهری و محیط عمومی، ایمن سازی وآرام سازی حمل و نقل و تشویق به استفاده بیشتر ازحمل و نقل عمومی انجام می شود.

معاون شهردار تهران بااشاره به کاهش تصادفات درمنطقه ۱۲ درسال گذشته خاطرنشان کرد: کاهش مجروحین و فوت شدگان در ابتدای سال جاری نسبت به سال ۹۴ ازنتایج آرام سازی ترافیک بوده‌است. همچنین تعداد گردشگران که ازعمارت ها وآثار تاریخی منطقه درنوروز۹۶ بازدید کردند هم افزایش چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد:این آمار نسبت به سال های قبل بی‌نظیر بوده که یکی از عوامل مهم برنامه های مدیریت شهری درحوزه گردشگری ازجمله ایجاد پیاده راه ها وعملیات عمرانی درمعابر تاریخی مثل ۱۵خرداد، ۳۰تیر و میدان مشق بوده است.

به گزارش شهرنوشت،‌ امانی با اشاره به اظهارات بعضی افراد درخصوص اولویت نداشتن این اقدامات و هزینه کرد آن در حمل و نقل عمومی گفت: ما موظف به اجرایی کردن همه مصوبات شورای شهر هستیم اگر این طرح ها اولویت نداشت به تصویب نمی رسید. ضمن اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی از اولویت های اصلی شهرداری تهران است و خوشبختانه مردم شاهد بهره برداری از خطوط جدید وایستگاه های مترو هستند و هیچ طرحی ما را از توجه به این موضوع مهم باز نمی دارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: برنامه زمان بندی شهرداری در خصوص سنگفرش کردن محورهای مذکور پایان تعطیلات نوروزی امسال بود اما بارندگی های اخیر باعث تاخیر در اتمام پروژه شد که ازاین بابت از مردم شریف وصبور عذرخواهی می کنیم. البته درتمام کارهای عمرانی شهرداری تهران در سال های اخیر مردم با همراهی خود کمک بزرگی به ما کرده اند و انشاالله با بهره برداری از این پروژه ها کام آنان شیرین خواهد شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی . منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 747258

وب گردی

وب گردی