هجوم ملخ‌های کوهاندار به آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آغاز هجوم ملخ های کوهاندار به تاغ زارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رضا شفیعی ضمن بیان این مطلب افزود: این ملخ ها به سطح سه هزار هکتار از اراضی تاغزاری حسین آباد بخش کویرات، شجاع آباد، چهارطاقی، حسین آباد و بخش هایی از سن سن هجوم آورده اند.

او ادامه داد: ملخ های کوهاندار هم اکنون در پوره سن یک هستند و عملیات مقابله ای با آنها در سنین چهار و پنج و در موقع پروازی شدن انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به تلاش شبانه روزی واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و شناسایی به موقع مکان‌های طغیان ملخ، گفت: عملیات مقابله‌ای با این ملخ های در اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود.

او تاکید کرد: این عملیات به صورت شیمیایی و از طریق دستگاه‌های سمپاشی و با اعتبار مصوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به صورت کامل انجام می شود.

شفیعی گفت: ملخ‌های کوهاندار از مهم‌ترین آفات درختان تاغ هستند که با تغذیه بیش از اندازه این درختان موجب خشک شدن آنها و در نتیجه فرسایش خاک می‌شوند.

او افزود: هجوم ملخ‌های کوهاندار به تاغزارهای آران و بیدگل هر ساله موجب خشک شدن بخش وسیعی از این تاغزارها می‌شود که این خود موجب حرکت ماسه‌های روان در مناطق آسیب دیده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: جدا از مباحث حرکت ماسه‌های روان در صورت رشد این ملخ‌ها و رسیدن به پوره سن پنج، این ملخ‌ها به داخل شهر هجوم آورده و آسیب‌های اجتماعی را به شهر وارد می‌کنند.

گفتنی است؛ آران و بیدگل با دارا بودن ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ، ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 747316

وب گردی

وب گردی