اقتصاد مقاومتی برای کشور، یک الزام و یک ضرورت است

پانزدهمین همایش مشترک انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم، با عنوان همایش علمی، کاربردی اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۶، در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این همایش که با حضور حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی‌ایران، استادان برجسته کشور، اقتصاددانان، اعضای انجمن‌های علمی، اعضای انجمن مدیریت ایران، کارشناسان و جمعی از دانشجویان برگزار شد، وزیر دفاع، در خصوص موضوع «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» سخنرانی کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان یک نظام و سیستم اقتصادی در نظر گرفت ‌یا مجموعه‌ای از خطوط راهنما برای ترسیم نظام اقتصادی، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن به‌عنوان یک مجموعه اقتصادی بومی نگاه کرده و تلاش کرد تا این اقتصاد را در راستای دو محور عدالت‌محوری و مردم‌پایه شدن اقتصاد هدایت کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی‌ایران با تأکید بر این که مردم و بنگاه‌های اقتصادی موتورهای محرک اقتصاد کشور هستند، ادامه داد: نقش مردم باید در عرصه تولید، اشتغال و توسعه کشور نقشی واقعی باشد؛ از این‌رو می‌بایست شرایطی مهیا کرد تا در آن همگان بتوانند در عرصه اقتصادی کشور فعالیت مؤثر داشته‌باشند و نظام سیاسی نیز باید پشتیبان آن‌ها باشد.

وی اقتصاد مقاومتی را برای کشور یک الزام و ضرورت دانست و در این خصوص بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک نیاز قطعی است نه برای زمان حال، بلکه پاسخی برای اداره اقتصاد کشور در طول زمان حال و آینده است.

دهقان با بیان اینکه ما در همین دوران بعد از پیروزی و استقرار نظام جمهوری‌اسلامی ایران عملا دیدگاه‌های مختلف اقتصادی با رویکردهای مختلف را به نوعی به صورت کامل و ناقص به اجرا گذاشتیم و عمل کردیم افزود: همیشه این را به‌عنوان یک اصل می‌پذیریم که وضع موجود ما نتیجه مجموعه تصمیمات، اقدامات و برنامه‌هایی است که ما در گذشته آنها را به اجرا گذاشته‌ایم؛ اگر این چنین نبود وضع موجود اصلا معنی نداشت. دهقان افزود: ما همیشه این اصل بعدی را نیز می‌پذیریم که وضع موجود نقطه عزیمتی است برای حرکت به سمت وضعیت مطلوبی که ما به دنبال آن هستیم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 747322

وب گردی

وب گردی