رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

فرابورس ایران مبادلات این هفته معاملاتی را در حالی به پایان رساند که امروز 23 فروردین‌ماه، شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم به گونه‌ای که بیش از 691 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 4 هزار و 440 میلیارد ریال در 48 هزار و 565 نوبت دادوستدی در بازارهای شش‌گانه فرابورس مبادله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در مجموع بازارهای اول و دوم بیش از 242 میلیون سهم به ارزش افزون بر 683 میلیارد ریال دست به دست شد که در این میان نماد «حریل» متعلق به شرکت ریل پرداز سیر با جابه‌جایی 84 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 138 میلیارد ریال در صدر این دو بازار به لحاظ حجم و ارزش ایستاد.

در میان نمادهای فرابورسی، عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نمادهای «سمگا»، «بالاس» و «شتوکا» ثبت شد در حالی که نمادهای «کیمیا» «غفارس» و «بپاس» بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

اوراق تسهیلات مسکن اسفندماه 95 هم‌چنان در ادامه روند چند روز گذشته خود بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان این اوراق به خود اختصاص داده است و امروز نیز با بیشترین قیمت نسبت به سایر تسه‌ها معامله شد. در مجموع در تابلو تسهیلات مسکن 35 هزار و 851 ورقه به ارزش نزدیک به 26 میلیارد ریال خریدوفروش شد.

در جریان مبادلات امروز، حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت کاهش یافت به طوری که تابلو این اوراق میزبان دادوستد بیش از 161 هزار ورقه به ارزش حدود 152 میلیارد ریال بود.

در مجموع بازارهای پایه الف، ب و ج نیز بیش از 446 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 3 هزار و 551 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت.

رصد آیفکس نیز حاکی از آن است که شاخص کل فرابورس ایران معاملات هفته سوم این ماه را در ارتفاع 896 واحدی به پایان رسانده و با وجود اینکه نسبت به روز گذشته 2 واحد افت را تجربه کرد، در مقایسه با روز مشابه هفته گذشته 7 پله صعود کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

کد خبر: 747418

وب گردی

وب گردی