کتاب "مفاهیم ژنتیکی در اصلاح دام" تالیف ح. ک. پارخ و پ. ن. سری واستاوا  با ترجمه طرلان فرهوش و رامین جعفرزاده قدیمی از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز،تعداد زیادی از دانشجویان دوره کارشناسی رشته­های علوم دامی، علوم و صنایع شیر و کشاورزی قبل از این­که دروس مربوط به اصلاح دام و روش­های بهبود دام­های اهلی و یا اصلاح نباتات را مطالعه کنند، دروس مربوط به توارث کیفی را به کمک قوانین مندلی مطالعه می­نمایند.

با توجه به این که داشتن یک برداشت مشخص در مورد وراثت کمّی برای دانشجویان کارشناسی و حتی تحصیلات تکمیلی کمی دشوار می­باشد، برای مطالعه نسبت­های ژنتیک جمعیت، نیاز به ابزار آماری از قبیل میانگین و واریانس جمعیت بوده و این دلایل علت اصلی تالیف این کتاب را تشکیل می­دهد.

در این کتاب، توزیع ژن، فراوانی آن و عوامل تغییر دهنده میانگین جمعیت بررسی شده و مطالب مربوط به عمل ژن و وراثت­پذیری با کمک مدل مندلی، جزئیات اصول عملکرد افزایشی و غلبه­ی ژن و اختلاف ناشی از آن بررسی شده است و مفهوم وراثت از دیدگاه تابعیت و هم­بستگی نیز بیان می­گردد.

"مفاهیم ژنتیکی در اصلاح دام" در 18 فصل از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در 2000 نسخه و 402 صفحه چاپ و با قیمت 280000 ریال روانه بازار گردید.

خانم دکتر طرلان فرهوش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در گروه علوم دامی به همراه رامین جعفرزاده قدیمی این کتاب را ترجمه کرده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 747534

وب گردی

وب گردی