راه‌اندازی یگان حفاظت گمرک در راستای تشدید مبارزه با قاچاق است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به جایگاه حساس یگان حفاظت گمرک، آغاز به کار این یگان را در راستای تحقق مطالبه فرمانده معظم کل قوا در امر مبارزه همه‌جانبه با قاچاق دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد شرفی در مراسم معرفی فرمانده یگان حفاظت گمرک اظهار کرد: در پیشگیری و کشف جرم رویکردهای نوین جای خود را به روش‌های سلبی و ناتوان‌سازی مجرمان از طریق انزوا و حبس داده است و ما با استناد به آموزه‌های دینی، رفتار و سلوک پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و امام علی(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر را الگوی این رویکرد قرار داده‌ایم.

وی افزود: همه سازمان‌ها و نهادها باید برای تحقق اهداف نظام در کنار هم قرار بگیرند تا با احساس مسئولیت و وظیفه هر روز به نتایج مطلوب نزدیک‌تر شویم و پلیس با همراهی سازمان‌های گوناگون می‌تواند با در پیش گرفتن یک رویکرد «جامعه‌محور» و «مشارکتی» در یک قالب مبتنی بر تعامل خلاق با شهروندان به حل مسائل و مشکلات جامعه در امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... برسد.

شرفی ادامه داد: گمرک و پلیس،جامعه‌پذیری و مشارکت مردمی را در برنامه‌ها قرار داده‌اند که این تفاهم می‌تواند در تحقق اهداف سازمانی تاثیرگذار باشد و بخش عمده‌ای از مشکلات گمرک و پلیس در این زمینه حل خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور، حافظ منافع مردم و دولت است،گفت: بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، گمرک با بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی کارآمد، متخصص و به کارگیری فناوری‌های نوین، در ارائه خدمات گمرکی مطلوب و تصمیم‌سازی کلان اقتصادی و تجاری کشور، نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه بازمهندسی فرآیند انجام کار در گمرک به خوبی در حال ارتقا و پیشبرد است، افزود: سامانه جامع خدمات‌رسانی به صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا امر بسیار لازم و شایسته‌ای است که گمرک انجام داده است.

شرفی با اشاره به اینکه عرصه کار در گمرک بسیار ارزشمند، حساس و کار در این عرصه جهادی است، گفت: شاید عده‌ای به علت ناآشنایی بعضاً زحمات عزیزان را نادیده گرفته و زیر سوال ببرند ولی اگر کار برای رضای خدا باشد این حاشیه ها تاثیر گذار نخواهد بود.

شرفی با معرفی «سردار عباسی» به عنوان فرمانده یگان حفاظت گمرک، اظهار کرد: وی یادگار ۸ سال دفاع مقدس، انسانی کم‌توقع و عمل‌گراست و تواضع و انعطاف بسیار بالایی در شخصیت او وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هرچه سریع‌تر مطالبه مقام معظم رهبری در امر مبارزه با قاچاق، یگان حفاظت گمرک؛ حفاظت از اماکن، کالاهای موجود در گمرک، کنترل مراجعه‌کنندگان، وسائل نقلیه و ... را بر عهده خواهد داشت و به عنوان ضابط خاص دادگستری در امور گمرک با مصادیق قاچاق کالا برخورد خواهد کرد.

رئیس گمرک کشور: ناجا در مبارزه با قاچاق عملکرد خوبی دارد

دکتر کرباسیان - رئیس کل گمرک کشور- نیز با بیان اینکه کشور ایران ۱۵۰ گمرک دارد و بعد از کشور روسیه، ایران دارای بیشترین تعداد همسایه است، اظهار کرد: با وجود ۱۵ کشور در مرز ایران، فقط گمرک و مرزبانی ناجا هستند که در این عرصه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق عملکرد خوبی دارد، افزود: خوشبختانه تعامل خوبی با ناجا داریم و در مسیر ترانزیتی مواد مخدر در سال ۹۴ حدود ۳۰۰ تن مواد مخدر کشف کردیم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما با وضع تعرفه بر کالای وارداتی درصدد حمایت از تولید کنندگان داخلی هستیم و در سال گذشته ۶۱ درصد درآمد برای دولت داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،وی در پایان گفت: اقدام گمرک و پلیس بسیار حساس، پیچیده و دارای مسئولیت قانونی و اجتماعی سنگینی‌ است و در حال حاضر حفاظت از اماکن، تاسیسات و اموال گمرک در اختیار گارد هواپیمایی یا بنادر است که به همین منظور ضرورت تشکیل یگان حفاظت گمرک تشخیص داده شد تا با تشکیل این یگان وعنایت فرمانده ناجا و رئیس پلیس پیشگیری به موفقیت‌های بیشتری در مبارزه با قاچاق برسیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 747557

وب گردی

وب گردی