بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

وزیر بهداشت در جریان سفر سه روزه خود به استان کرمانشاه، از بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سنقر و کلیایی بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در جریان این بازدید، با پزشکان، پرستاران و کادر درمانی گفت‌وگو و از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

وی از بخش‌های بستری کودکان، زنان، بستری زنان، داخلی و جراحی، پروژه بهسازی واحدهای زایمانی، اتاق‌های عمل و اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) سنقر و کلیایی بازدید کرد.

همچنین پس از این بازدید، جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، استاندار استان کرمانشاه، نماینده مردم سنقر و کلیایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئولان و مدیران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات حوزه سلامت سنقر و کلیایی برگزار شد.

هاشمی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: مشکلات مربوط به عملیات ساختمانی کلینیک تخصصی باید به سرعت برطرف شود تا با انتقال خدمات سرپایی و ویزیت به آن مرکز، فشار بر روی بیمارستان امام خمینی(ره) کمتر شود.

هاشمی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در این شهرستان، اظهار داشت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز در اسرع وقت تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه برنامه های مناسبی برای راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت، تامین دستگاه رادیولوژی دیجیتال و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در شهرستان سنقر و کلیایی وجود دارد.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت در این استان را ارتقای علوم پزشکی و آموزش عالی، ایجاد دوره‌های تخصصی وتجهیز بیمارستان‌هایی برای درمان بیماران صعب‌العلاج در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با این گونه اقدامات علاوه بر ارتقای استان کرمانشاه در حوزه سلامت، بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به سایر استان‌های کشور، برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت از تعداد بالای نیروهای قراردادی و تبصره‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یاد کرد و گفت: حقوق این کارمندان را دولت پرداخت نمی‌کند بلکه دانشگاه باید از محل درآمدهای اختصاصی خود پرداخت کند و آرزو داریم که آنها تبدیل وضعیت و استخدام شوند؛ چراکه در این صورت، فشار بر روی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کاهش می‌یابد.

کد خبر: 747595

وب گردی

وب گردی