گزارش ایسکانیوز از چهارمین روز ثبت‌ نام ها/روحانی و رییسی ثبت نام کردند/حضور کاندیدای جبهه مردمی/۱۰۴۵ نفرثبت نام قطعی تاپایان چهارمین روز

چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مستقر در ستاد انتخابات کشور، دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان سومین روز ثبت نام ها گفت تاکنون 638 داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند.

علی پورعلی مطلق می گوید بر اساس آخرین آمار 357 داوطلب در سومین روز نام نویسی کرده اند و جمعا 638 داوطلب تاکنون در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

مشاور احمدی نژاد به ستاد آمد

در اولین ساعات نام نویسی در روز چهارم از جمله چهره های شناخته شده که به ستاد انتخابات کشور آمد و اقدام به نام نویسی کرد مهدی کلهر بود. مهدی کلهر سمت مشاوره محمود احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم را به عهده داشت.

وی در بدو ورود به ستاد انتخابات گفت: گفت :برای کاندیاتوری در انتخابات با احمدی‌نژاد هماهنگ نکرده است. کلهر پیش از این نیز اعلام کرده بود که به صورت مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ می آید.

717 نفر ثبت نام قطعی داشتیم

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه 717 نفر ثبت نام قطعی داشتیم. براساس قانون آخرین مهلت ثبت نام فردا شنبه 26 فرودین خواهد بود.
وی افزود: ویژگی هایی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری است عام است، گرچه حتما باید در آینده اصلاحاتی در قانون انتخابات ریاست جمهوری اعمال شود مثل سن و مدرک تحصیلی.

وی افزود:جوانترین فردی که ثبت نام کرد 18 سال و مسن ترین فرد 88 سال سن داشت.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فضای باز دموکراسی وجود دارد. هر کس پا در این عرصه می گذارد بداند برای اداره کشور وارد صحنه می شود.

واکنش دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی به ثبت نام احمدی نژاد

سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی با بیان اینکه محمود احمدی نژاد در یک شرایط غیرمنتظره ای دست به ثبت نام زده است گفت: افکار عمومی و توده مردم این حرکت را مغایر با منویات مقام معظم رهبری می دانند.

وی درخصوص اولویت هایش درصورت رئیس جمهور شدن، بیان کرد: ام الفساد و معضلات کشور مقوله بیکاری است، لذا اجرای طرح ضربتی ایجاد اشتغال را در کمترین زمان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و و ا مقام معظم رهبری داریم.

خواننده ای که سودای پاستور دارد

امین الله رشیدی خواننده و آهنگساز کشورمان برای رئیس جمهورشدن ثبت نام کرد.

امین‌الله رشیدی (زاده چهارم اردیبهشت ۱۳۰۴ در روستای راوند) خواننده و آهنگساز ایرانی است. آهنگ‌سازی و خوانندگی رشیدی در رادیو تهران از سال ۱۳۲۷ خورشیدی آغاز و تا پایان سال ۱۳۴۴ به طور پیوسته ادامه داشته و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته است.

کاندیدایی که در حمایت از اندیشه های آیت الله هاشمی ثبت نام کرد

عضو شورای فرهنگی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم ثبت نام کرد.

آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه با حضور در ستاد انتخابات کشور، گفت: من رقیب روحانی نیستم و بنده در حمایت از اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرحله انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ایران حضور پیدا کرده انم.

وی گفت: راه و اندیشه های روحانی راه اعتدال است و بنده این راه را بهترین راه می دانم ضمن آن که از این اندیشه نیز حمایت می کنم.

وی اعلام کرد: شعار من در این دوره از انتخابات، علم، عقلانیت و اخلاق است.

ثبت نام دو نماینده مجلس شورای اسلامی

حسن نوروزی و مصطفی کواکبیان دو نماینده مجلس شورای اسلامی بودند که در روز چهارم ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کردند.

کواکبیان در پاسخ به این که اولویت هایش برای ریاست جمهوری چیست گفت: برای اصلاح امور آمده ام.

٨٦٣ نفر ثبت نام قطعى کردند

علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:٨٦٣ نفر ثبت نام قطعى کردند این ثبت نام تا فردا ادامه خواهد داشت.

از کاندیداهای جبهه مردمی هم امروز آمدند/ برای تحول آمده ام

علیرضا زاکانی یکی از کاندیدای جبهه مردمی با حضور در وزارت کشور و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص حضور خود در ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پایبندی به قانون گفت: قانون فصل الخطاب همه است و اگر کسی در جامعه توجه به قانون نداشته باشد عملا هیچ صلاحیتی برای پذیرش هیچ مسوولیتی در کشور نخواهد داشت.
وی گفت: بالطبع کسانی که پای در این مسیر می گذارند باید به قانون پایبند باشند و در همه شرایط و عرصه ها قانون را نصب العین رفتار خود قرار دهند.
زاکانی در پاسخ به این که با چه هدفی در این دوره از ثبت نام ریاست جمهوری حضور پیدا کردید، گفت: من برای تحول آمده ام و ساختن کشور و توانمند ساختن کشور با دستان خود مردم صورت دهیم.
وی در پاسخ به این که آیا شما به عنوان نامزد پوششی در این انتخابات شرکت کردید و گمانه زنی ها حاکی است که به نفع قالیباف کنار خواهید کشید، گفت: جمنا با برنامه ریزی هایی که انجام داده است می خواهد در جهت بالا بردن اهداف و سیاست ها همه با هم هماهنگ باشند و قرار است با نظرسنجی که انجام می شود اجماع آرای جمنا بر یک نفر مسجل شود.
وی در پایان گفت: بنده برنامه دارم تا خود نفر نهایی جمنا باشم.

نام نویسی حسن روحانی برای انتخابات دوازدهم/ما از نیمه راه برنمی‌گردیم

در چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرد.

روحانی اظهار داشت: خوشبختانه آنچه در سال 92، مبنی بر اینکه چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید به مردم وعده داده شد، امروز می‌بینیم که آی‌آر8، به عنوان مدرن‌ترین سانتریفیوژ ما، می‌چرخد و چرخ اقتصاد نیز بهتر از گذشته است و دلیل آن رشد اقتصادی است که در سال گذشته داشتیم.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه احیای اخلاق با حقوق شهروندی، شفاف‌سازی و آزادی در گردش اطلاعات امکان‌پذیر است و دولت یازدهم این موارد را تا روز آخر دنبال می‌کند، گفت: اگر این مسئولیت در آینده هم برعهده این جانب باشد، در همین مسیر شفافیت در کشور ادامه راه خواهیم داد.

روحانی افزود: در دولت دوازدهم هدف ما ایران پیشرفته پیش‌رو، خواهد بود و این همان هدفی است که در چشم‌انداز 20 ساله مشخص شده است که به دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تأیید و امضاء رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولین ابلاغ شد و متأسفانه در سال‌های قبل، قبل از دولت یازدهم حرکت چشمگیری در مسیر آن نبود و امروز در مسیر چشم‌انداز 20 ساله که یکی از بخش‌های آن تعامل سازنده و مؤثر با جهان و رشد 8 درصدی است، برای اولین بار در تاریخ تحقق یافته و این مسیر ادامه خواهد داشت.

رییس‌ جمهور امنیت ایران را یکی از اهداف‌ مهم دولت یازدهم برشمرد و تأکید کرد: امروز از لحاظ امنیت، ملی و بین‌المللی سایه شوم جنگ از سر ملت کنار رفته و با مردم‌محوری در امنیت، شاهد امنیت بی‌نظیر ایران در منطقه آشفته خاورمیانه هستیم.

روحانی ادامه داد: امروز حقوق ملت ایران، احقاق، تثبیت و تعمیق شده و این مسیر برای احقاق حقوق دیگر ملت نیز ادامه خواهد داشت.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه عزت ایران یکی از اهداف بلندی بوده که تداوم خواهد یافت، افزود: ما امروز در بازار نفت، بار دیگر بعد از سال 90، حضور یافتیم و سال گذشته در گندم خودکفا شدیم و بجای آنکه از چند جزیره کشتی کرایه کنیم، پرچم ایران بر روی کشتی‌هایمان در اهتزاز بوده و همه اینها به معنای عزت ملی است.

روحانی ادامه داد: پول ایران در دولت یازدهم دارای ثباتی بیشتر از یورو و پوند در برابر دلار بوده و در پیشرفت کمّی علمی در جهان به مقام اول دست یافته‌ایم. امروز ایران صادرکننده گازوئیل بوده و در اواسط امسال نیز صادرکننده بنزین هم خواهیم بود و همه اینها نیز نشان از عزت ملت ایران دارد و ما این عزت را ادامه خواهیم داد.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: ایران دارای پیشرفت با محیط کسب و کار مناسب‌تر نسبت به گذشته و پیشرفتی بزرگ در زمینه انرژی و نفت و گاز خواهد بود و یکی از نشانه‌های پیشرفت ما در این راستا این است که برای اولین بار برداشت ما از گاز منبع مشترک در پارس جنوبی از قطر، پیشی می‌گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه آرامش در بازار اقتصادی و در تعامل میان احزاب، گروه‌ها، قومیت‌ها و مذاهب، ادامه خواهد داشت، گفت: این دستاوردها باید ادامه پیدا کند و این به معنای آن است که ملت ایران، هرگز در نیمه راه نمی‌ماند و راه را ادامه می‌دهد.

رییس‌ جمهور افزود: ما از نیمه راه برنمی‌گردیم و آن را تا پایان ادامه خواهیم داد.

روحانی با تأکید بر اینکه در دولت دوازدهم، آزادی و امنیت و آرامش و پیشرفت از نکات حائز اهمیت، خواهد بود، گفت: آزادی باید با قدرت و گستره بیشتر در کشور، ادامه یابد و جوانان و دانشگاه‌ها باید احساس نشاط بیشتری کنند.

رییس‌ جمهور افزود: دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالای کشور، در سال 93 تصمیم گرفت که 2 هزار جوان نخبه را در مدیریت‌های بالای کشور به عنوان دستیار در کنار مدیران ارشد، استخدام کند که هزار نفر از آنان در آزمون‌ها برگزیده و 200 نفر کار خود را شروع کردند.

روحانی خاطر نشان کرد: ما باید سن مدیریت را در کشور پایین بیاوریم و شرایط را برای حضور اقوام و مذاهب مختلف، جوانان و بانوان برای خدمت به ایران اسلامی فراهم کنیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه ثبات امنیت در زمینه اقتصادی، داخلی، سرمایه‌گذاری و امنیت ملی ادامه خواهد یافت، گفت: در شرایط فعلی توسعه پایدار و اشتغال‌زا از اولویت‌های ما در پیشرفت اقتصادی کشور است، توسعه‌ای که همراه با حل مشکلات زیست محیطی بوده ، برای جوانان اشتغال‌زا باشد تا موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و اجرای حقوق شهروندی، در کشور شود.

روحانی تصریح کرد: می‌خواهم به ملت ایران اعلام کنم که همه ما باید دوباره بیاییم؛ من امروز دوباره آمدم برای ایران، دوباره آمدم برای اسلام، آمدم برای آزادی بیشتر در این سرزمین، آمدم برای آرامش و امنیت گسترده‌تر در ایران عزیز و آمدم برای پیشرفت بیشتر.

رییس‌ جمهور ادامه داد: همه ما باید دوباره برای اسلام اعتدالی و رحمت و انقلاب عقلانی و انسانی خود، بیاییم و در کنار هم ایستاده و ایران را بسازیم.

روحانی افزود: من «دوباره آمده‌ام برای ایران، برای اسلام» و از همه ایرانیان می‌خواهم که «دوباره بیایند برای ایران، برای اسلام».

ثبت نام تولیت آستان قدس رضوی/ رای مردم تشریفاتی نیست

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در انتخابات دوازدهم ثبت نام کرد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 96، در جمع خبرنگاران گفت: از افتخارات ما است که رای مردم تشریفاتی نیست، رای مردم حقیقتا سرنوشت کشور و سرنوشت بخش های مختلف کشور را رقم می زند.

آخرین آمار ثبت نام کنندگان تا پایان چهارمین روز

رییس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام قطعی 1045 نفر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 18 روز جمعه خبر داد.علی اصغر احمدی می گوید بر اساس این آمار، امروز 405 نفر به ستاد انتخابات کشور کردند که از این تعداد 368 ثبت نام و مابقی در حال تکمیل فرم های مربوطه می باشند.

خبرنگار و تایید کننده:سرلک

کد خبر: 747596

وب گردی

وب گردی