سامسونگ بزرگ ترین کارخانه تولید تراشه را راه اندازی می‌کند

ظاهرا سامسونگ در نظر دارد تا بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی جهان را در کشور کره‌ی جنوبی افتتاح کند.

به گزارش ایسکانیوز، در سال‌های اخیر سامسونگ سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی صنعت ساخت تراشه‌ها انجام داد که البته یک اقدام منطقی بوده، چراکه این حوزه از کسب و کار به یک کانال درآمدی خوب برای کره‌ای‌ها تبدیل شده است، بطوریکه سامسونگ تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌‌های سازنده‌ی تراشه در سطح جهان شده است. سامسونگ به همین موضوع اکتفا نکرده و به سختی کار می‌کند تا پیشتازی خود را در بازار‌های جهانی به خوبی حفظ کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط منابع محلی، سامسونگ در نظر دارد تا کار ساخت کارخانه‌ی جدید تولید تراشه را از ماه جولای در کشور خود آغاز کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که کارخانه‌ی جدید سامسونگ، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی جهان برای ساخت تراشه خواهد بود.

کارخانه‌ی جدید سامسونگ بیش از ۲.۸۹ میلیون متر مربع مساحت دارد و سامسونگ در این کارخانه تراشه‌های حافظه‌ی 3D NAND نسل چهارم خود را آغاز خواهد کرد که از وجود ۶۴ لایه بصورت عمودی بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط The Seul Economy Daily، سامسونگ از شرکای خود خواسته تا پایان سال تجهیزات مربوط به تولید تراشه‌ی مورد نیاز خود را تا پایان ماه می تامین کند.

باید به این نکته اشاره کرده کع تیراژ تولید این کارخانه‌ی جدید در ابتدا محدود خواهد بود، حال آنکه طی دو تا سه سال، این کارخانه به حداکثر ظرفیت تولید خود خواهد رسید. سامسونگ فرایند ساخت این کارخانه‌ی جدید را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و تاکنون نزدیک به ۱۳.۶ میلیارد دلار برای این کارخانه خرج کرده است. ظرفیت بیشینه تولید این کارخانه بیش از ۴۵۰٫۰۰۰ ویفر برای هر ماه است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 757636

وب گردی

وب گردی