طیب نیا اعلام کرد: حاکمیت آرامش در بازار ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی کشور گفت: در سه سال اخیر در بازارهای مختلف از جمله بازار ارز آرامش حکم‌فرما شده و نوسانات بازار ارز در مدت اخیر به چهار تا پنج درصد رسیده که این به معنای حاکمیت آرامش است.

به گزارش ایسکانیوز، علی طیب نیا که برای سفری یک روزه به استان مرکزی سفر کرده است، در دیدار با آیت الله قربانعلی نجف آبادی نماینده ولی فقیه در این استان، به نام گذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بعد از یک دوره شرایط بحرانی که در اقتصاد کشور داشتیم و تجربه رکود تورمی سنگینی که رشد اقتصادی منفی و تورم دو رقمی بالای ۴۰درصد را به همراه داشت و در این مدت سه سال که گذشت توانسته‌ایم آرامشی در اقتصاد جامعه ایجاد کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تورم از آمار بالای ۴۰درصد به ۸درصد کاهش یافته و در مقابل رشد اقتصادی مثبتی داشته‌ایم؛ در سه سال اخیر در بازارهای مختلف از جمله بازار ارز آرامش حکم‌فرما شده و نوسانات بازار ارز در مدت اخیر به چهار تا پنج درصد رسیده که این به معنای حاکمیت آرامش است.

وی با بیان اینکه آرامش در بازار همزمان با وجود تحریم ها اتفاق افتاد، ادامه داد: معتقدیم که با یک برنامه‌ریزی عملیاتی برای این سیاست‌ها که زمان‌بندی و اهداف فنی مشخصی داشته باشد و برنامه‌های عملیاتی و اقدامات آن پیش‌بینی شده باشد می‌توانیم کشور را به وضعیتی پایدار برسانیم.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: دولت این برنامه را از ابتدای سال گذشته تنظیم کرده و در سال گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد؛ اما این اقدامات به‌هیچ وجه کافی نیست و برای درونی کردن این رشد اقتصادی و برای اینکه ما بتوانیم این شرایط را استمرار دهیم حتما باید این برنامه را به‌صورت جدی ادامه دهیم.

عضو کابینه تدبیر و امید اضافه کرد: در سال ۹۵رشد اقتصادی مطلوبی داشتیم، اما این رشد به راحتی قابل تکرار نیست زیرا در سال ۹۵از ظرفیت‌های راکدی برخوردار بودیم که در دوران تحریم ایجاد شده بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: امسال کار سخت‌تری نسبت به سنوات گذشته داریم زیرا ظرفیت‌های ما تکمیل‌تر شده و از رشد درآمدهای نفتی در سال گذشته بهره‌مند شده‌ایم و بنابراین باید سعی داشته باشیم از طریق سرمایه‌گذاری جدید، افزایش بهره‌وری و افزایش اطلاعات ساختاری زمینه را برای رشد پایدار فراهم آوریم. به گزارش ایبنا، طیب‌نیا تصریح کرد: معتقدم که هماهنگی، همدلی و عظم و اراده مشترک میان تمامی افراد نظام لازم است و شما که یکی از پیشتازان انقلابی هستید و در تمامی صحنه‌های پس از انقلاب حضور موثری داشته‌اید و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در طراحی و تنظیم سیاست‌های تولید نقش موثری ایفا کرده‌اید، در این مسیر کمک شایان توجه‌ای به ما داشته باشید و ما نیز علاقه‌مندیم که از نظرات شما بهره‌مند شویم.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 757637

وب گردی

وب گردی