مطالبات عمومی زنان و نقش شورا در پاسخگویی به آن‌ها

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: راه‌اندازی پارک‌های بانوان، بازارچه‌ و نمایشگاه دائمی عرضه و فروش صنایع دستی، کلینیک‌های تخصصی بیمارستانی ویژه زنان و اماکن ورزشی خاص زنان به ویژه استخر برخی از مطالبات عمومی زنان در سراسر کشور است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب افزود: تفکیک و مرز مشخصی بین مطالبات زنان شهری و روستایی نداریم. مطالبات عمومی زنان باید مورد توجه جدی شوراها قرار گیرد و با توجه به نیازها و امکانات محلی تحقق این خواسته ها را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا پارلمان‌های محلی هستند ،گفت: این شوراها وظیفه قانونگذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها را دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ثبت‌نام زنان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصتی برای تحقق «حق آنان بر شهر» بود و تا زمانی که چه در شهر و چه در روستا به تعداد لازم زن در ترکیب این شوراها نداشته باشیم کمتر می‌توان به تحقق حق آنان بر شهر امیدوار بود.حضور زنان در شوراها می‌تواند بسیار کمک کند که شهر و روستا محلی مناسب برای زندگی زنان باشد اما در حال حاضر شاهد این وضعیت نیستیم.

مولاوردی در پایان گفت: امیدوار بودیم که زنان از ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استقبال گسترده‌ای کنند ولی این اتفاق رخ نداد . باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود تحولات رخ داده در چهار سال اخیر، زنان زیادی در انتخابات شوراها ثبت نام نکرده‌اند ولی امیدواریم در انتخابات اقبال بیشتری به زنان و برنامه‌های آنها شود و تغییر محسوسی در تعداد آنان در شوراها داشته باشیم و زنانی که در حوزه های مختلف متخصص هستند وارد این پارلمان‌های محلی شوند و تاثیرگذار باشند.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 757677

وب گردی

وب گردی