20 شرکت در استان مرکزی نشان دانش‌بنیان دریافت کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 20 شرکت استانی موفق به دریافت نشان دانش‌بنیان شدند، گفت: استان مرکزی با مجموع 58 شرکت دانش‌بنیان رتبه دهم کشوری را در این بخش دارد که امیدواریم با تحقق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده به جایگاه مطلوب‌تری در کشور دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا حاجی‌پور با بیان اینکه طرح رونق تولید یکی از اقدامات مهم سال گذشته بود، اظهار کرد: هزار و 66 بنگاهی که با رکود مواجه شده بودند، 716 میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی استان عنوان کرد: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت تولیدات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط انجام شد و سال گذشته با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده با 733 درصدی رشد واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی مواجه بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: تحقیق و توسعه به ارتقای کیفیت تولیدات صنایع کمک می‌کند و این اقدام با هدف ارتقای کیفیت تولیدات در کنار کاهش هزینه‌ها انجام شد که صنایع به این طریق بتوانند در بازارهای بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و برای رقابت با رقبای جهانی آمادگی لازم را کسب کنند.

حاجی‌پور با بیان اینکه برای حضور واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی سال گذشته اقدامات موثری انجام شد، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده سال گذشته بازار صادرات واحدهای صنعتی استان از 53 کشور به 66 کشور افزایش یافت و تعداد واحدهای صنعتی استان نیز از 170 واحد صادر کننده به 211 واحد افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش صنایع برای ماندگاری این بازارها عنوان کرد: هیات‌های تجاری به کشورهای مورد نظر اعزام می‌شوند که آخرین کشور در سال گذشته کشور گرجستان بود. این هیات‌ها شرایط را برای حضور صنایع با نیازسنجی‌های انجام شده فراهم آوردند، اما صنایع با حفظ کیفیت تولیدات و شناسایی راه‌های کاهش هزینه تولید باید ماندگاری بازارها را محقق کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: صنایع باید نگاه بلندمدت داشته باشند و از منافع کوتاه‌مدت از جمله پایین آوردن کیفیت تولیدات با هدف کسب سود مالی بیشتر اجتناب کنند تا بتوانند در بازارهای جهانی حضوری مستمر و پررنگ داشته باشند.

200/202

منبع:ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 757692

وب گردی

وب گردی