رییسی: رای مردم تشریفاتی نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رای مردم تشریفاتی نیست گفت: رای مردم حقیقتا سرنوشت کشور و سرنوشت بخش های مختلف کشور را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مستقر در ستاد وزارت کشور، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 96، در جمع خبرنگاران گفت: از افتخارات ما است که رای مردم تشریفاتی نیست، رای مردم حقیقتا سرنوشت کشور و سرنوشت بخش های مختلف کشور را رقم می زند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که کشور ما بعد از گذشت قریب به چهار دهه در آن دولت های مختلف آمدند، افزود: دولت های گذشته اقدامات خوبی را هر کدام به سهم خود انجام دادند، گام هایی در جهت پیشرفت کشور برداشتند که باید اقدامات خوب همه دولت ها و همه دولتمردان را ارج نهاد. لیکن علی رغم همه تلاش های انجام شده وضعیت و شرایط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می کنند چرا بیکاری؟ مردم نگران کسب و کار هستند؛ روستاییان، شهرنشینان نخبگان و صاحب نظران سخنشان آن است که کشوری با این همه ذخایر و با این همه سرمایه های ارزشمند که خداوند به این کشور مرحمت کرده است با این منابع عظیم انسانی با این نیروهای مبتکر آیا در شان ملت ما است که شخص بیکاری شرمند خانواده اش شود؟ آیا برون رفت از این وضعیت امکان ندارد ؟پاسخ آن است که می توان در یک مدیریتی که این مدیریت فرای جناح ها فکر کند فرای دسنتجات سیاسی فکر کند.

در پاسخ به این سوال که آیا به مردم قول می دهید در هر شرایطی در حرف و عمل به قانون پایبند باشید؟ افزود: پایبندی به قانون نتیجه عمل به ویژه برای کسانی است که مجری قانون هستند.
وی ادامه داد: امروز تحت نظام دموکراسی انتخابات و مراجعه به رای مردم بدون توجه و پایبندی به قانون امکان پذیر نیست.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کاندیداها باید بیش از مردم خود را به قانون پایبند بدانند. حامیان کاندیداها و ستادهای انتخاباتی کاندیداها باید خود را در چارچوب قانون ببینند.
رئیسی افزود: آنچه می تواند برای کاندیدا و دست اندرکاران انتخابات محور باشد، قانون است.

رئیسی با بیان این که نیروی توانمند تحصیلکرده ما در برخی کشورها نقش آفرینی می کند و مایل است که اگر فضای کسب کار مهیا باشد، در کشور خودش کار کند، افزود: امروز وضعیت و شرایطی وجود دارد که حتما امکان تغییر در آن وجود دارد. گام اول این امکان، حتما تحول در نظام مدیریتی است.
وی ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که تلاش دولتمردانی که در جای کشور تلاش می کنند ارزشمند نیست. بلکه به معنای این است که رویکردها باید اصلاح شود. ما می توانیم در این کشور شرایط اقتصادی ای را بوجود بیاوریم که هم از تولید حمایت شود، هم برای مردم نقشی در اقتصاد قائل شویم و هم افزایش بهره وری داشته باشیم .
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: اقتصادی را ایجاد کنیم که این اقتصاد در تکانه های سیاسی- اجتماعی، کشور را دچار آسیب نکند؛ یعنی همان اقتصاد مقاومتی؛ ایجاد این اقتصاد امکان پذیر است.
رئیسی اظهار کرد: از کجا می گویم که می شود این اتفاق را رقم زد؟ از وضعیتی که مطلع هستم. سه دهه مدیریت و دو دهه مدیریت کلان داشتم و به لطف خدا لایحه های مدیریتی و آسیب ها را می شناسم. با این شناخت می توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد.
وی درعین حال گفت: حقیقت آن است که با مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و سعادت بزرگ و عظیم که به برکت امام رضا (ع) و حکم رهبری؛ در این مدت تلاش کردم برای خدمت به زائران، مستمندان و فقرا تمام همت خویش را به کار ببرم.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: با نزدیک شدن ایام انتخابات از ناحیه مردم و گروههای مختلف، علما، دانشگاهیان، طلاب و کسانی که دغدغه مند کشور هستند، دعوت شدم که در انتخابات شرکت کنم.
رئیسی ادامه داد: جایگاهی که مسوولیت آن را بر عهده دارم با هیچ مسوولیتی قابل مقایسه نیست و برخی با من با احتجاج برخوردکردند. برای من حجت آوردند. اگر در یک حوزه وسیعی تری که می توان گره بیشتری از نیازمند مرتفع کرد چه حجتی دارید که سرباز می زنید؟
وی اضافه کرد: با این شرایط و دعوت های بسیاری که از سوی فرهیختگان و مردم شد، حجت بر من تمام شد و با توجه به توانمندی که وجود دارد و با توجه به ادوار مختلف مدیریتی که داشتم به نظر می توان همه نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند می تواند تغییر ایجاد کرد.
این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با حضور مردم در صحنه ها بسیاری از این گره ها گشوده خواهد شد. نقش مردم را در عرصه های مختلف دیده ایم؛ حضور مردم می تواند نقش آفرینی کند.
خبرنگاری از رئیسی پرسید مهمترین انگیزه شما برای ورد به انتخابات و ثبت نام چیست؟ گفت: این مساله از تصمیم گیری سخت در زندگی من بود به ویژه بعد از درخواست ها و دعوتی که از حوزه های مختلف از بنده شد، علیرغم میل شخصی فکر کردم که علایق شخصی را کنار زده و انتخاب مردم را برگزینم.

رییسی در پاسخ به این که سوال که اگر در انتخابات پیروز شدید برنامه اقتصادی شما چیست؟ گفت: کشور فرهیختگانی در حوزه اقتصادی دارد و افرادی در حوزه علم، دانش، عمل و اجرا امتحان خود را پس دادند. حتما نگاهم، نگاه خاص سیاسی نیست.
وی افزود: بگذارید بعد از 38 سال کشور را که می خواهد الگوی جهان باشد با استفاده از فرهیختگان و صاحب نظران گام های ارزشمندی در حوزه اقتصادی بردارد. قطعا برنامه اقتصادی مفصلی دارم که بعد اعلام خواهد شد.
دادستان پیشین کل کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جمنا را قبول ندارید که اعلام برائت کردید؟ گفت: اگر بیانیه من را دیده باشید جمعی از دلسوزان انقلاب دور هم آمدند که انسجام بین این نیروها گام ارزشمندی است.
رئیسی افزود: در نشست اول گفته بودم که آمادگی برای حضور ندارم ولی در نشست اول اسم من توسط برخی شرکت کنندگان مطرح شد که ابراز محبت کردند و از این تریبون از آنها تشکر می کنم.
وی ادامه داد: کاندیدای همه مردم ایران و دلسوزان انقلاب و کسانی که دلشان برای اعتلای کشور می تپد قرار بگیرم. یعنی خودم را منحصر به یک مجموعه یا عنوان خاص یا جریان سیاسی خاص نمی بینم.

خبرنگار راضیه فراهانی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 757838

وب گردی

وب گردی