برگزاری همایش ملی نقش مطالعات زبان در توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

همایش ملی نقش مطالعات زبان در توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی مراغه روز پنجشنبه در آیین آغازین این همایش با تاکید بر لزوم توجه به توسعه علمی و فرهنگی در دانشگاه ها گفت: بهره گیری از ابزارهای فرهنگی از تحقیق و پژوهش حرکت در مسیر رشد پایدار کشور است.

محمدرضا ولیلو افزود: امروزه کشورهای جهان سعی در ایجاد ارتباط بین توسعه ملی تمام ابعاد جامعه خود با جهان دارند . لذا توسعه علمی در دانشگاه ها باید به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از دستاوردهای دانشمندان و محققان در علوم مختلف نیازمند یادگیری زبان است . هم اکنون تعریف باسوادی را فقط خواندن و نوشتن نمی دانند بلکه یادگیری زبانهای بین المللی ، کامپیوتر و تحصیلات عالیه را ملاک باسوادی می شمارند . به همین جهت توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در گرو رشد علمی و فرهنگی جامعه بوده و دانشگاه ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: یادگیری زبان های خارجی نیز در کنار سایر علوم روز دنیا یکی از محورهای اساسی در رشد علمی و فرهنگی جامعه در عصر حاضر بوده و موجب ارتقای سطح ارتباطات در سطح بین المللی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت : دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک شجره طیبه و مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان همواره در راستای رفع نیازهای جامعه گام برداشته و شعار اجلاس سراسری71 این دانشگاه دانش ، فرهنگ و اقتصاد است و امید آن داریم که بتوانیم اشاعه دهنده این شعار بازبان گویای جهان باشیم.

دبیر علمی این همایش نیز در این آیین گفت: این همایش ملی در راستای توسعه علمی و فرهنگی در زمینه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و زبان های خارجی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و به همت گروه زبان های خارجی این دانشگاه برگزار می شود.

ثریا بهروزی زاد افزود: از زمان آغاز فراخوان برای برگزاری این همایش، 125 مقاله از دانشجویان ، اساتید و صاحب نظران زبان از سراسر کشور به این دبیرخانه ارائه شده است.

وی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و داوری های اساتید و صاحب نظران این رشته، 79 مقاله برای ارئه در این همایش پذیرش قطعی شده است.

وی اضافه کرد: از بین مقالات پذیرفته شده، 6 مقاله در قالب پوسترو20 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه شده و نیز سایر مقالات نیز گواهی سخنرانی در همایش دریافت می کنند.

وی گفت: این همایش به مدت یک روز در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار می شود.

براساس این گزارش؛ در این همایش مقالاتی از اساتید دانشگاه های کشور به صورت سخنرانی ارائه شد.

در این آیین همچنین پیام دکترحمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به این همایش نیز قرائت شد.

دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 757875

وب گردی

وب گردی