فرمانده هوانیروز ارتش: هوانیروز ارتش امروز یک یگان واکنش سریع در خاورمیانه است

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) اعلام کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز به اذعان دوست و دشمن ، یک یگان واکنش سریع و متحرک هوایی در خاورمیانه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی روز شنبه در نشستی خبری با موضوع نگاهی به جایگاه هوانیروز در کشور و منطقه افزود:هوانیروز به عنوان یک یگان واکنش سریع با توان رزمی بالا به لحاظ آماری در سطح منطقه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش محوری و حائز اهمیتی را ایفاء می کند.
وی همچنین اظهار کرد: هوانیروز ارتش نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی، رویارویی و مقابله با ضد انقلاب و دشمن بعثی ایفا کرد و هم اکنون نیز به عنوان یک یگان واکنش سریع و با تحرک بالا، نقش آفرینی می‌کند.
فرمانده هوانیروز ارتش توضیح داد: هوانیروز در بحث ساماندهی غائله‌های غرب و جنوب کشور در روزهای آغازین پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی نقش محوری را ایفا کرد و در طول دفاع مقدس با حضور مستمر در بیش از 130 عملیات رزمندگان اسلام، علیه دشمن بعثی نقش آفرینی داشت.
وی با اشاره به این موضوع که در زمان حاضر هوانیروز ارتش، تعامل خوبی با صنایع داخلی و نخبگان دانشگاهی برقرار کرده است و در سال‌های آینده نتایج آن را خواهیم دید، تصریح کرد: در بحث دوربین‌های «دید در شب» به زودی این دوربین‌ها روی بالگردهای هوانیروز ارتش نصب می شود و خلبانان تیزپرواز و قهرمان هوانیروز پروازهایی را در شب انجام خواهند داد.
فرمانده هوانیروز ارتش اظهار کرد: در بحث افزایش برد سلاح‌ها نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است و به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم.
امیر سرتیپ دوم قربانی در ادامه این نشست خبری افزود: بالگرد «صبا» که در صنایع دفاع در حوزه ماموریت پشتیبانی طراحی و ساخته شده است و ابتکار، خلاقیت و نوآوری در آن پدیدار است به زودی وارد خط تولید می شود و به ناوگان هوانیروز ملحق خواهد شد.

مردم یاری هوانیروز


قربانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این یگان واکنش سریع و متحرک هئایی در حوزه اورژانس هوایی و مردم یاری نیز خدمات مختلفی را در سطح کشور انجام داده است.
وی گفت: هوانیروز در مباحث یادشده از سال 93 تاکنون با 17 استان، قراردادهایی را بسته و تاکنون 600 سورتی پرواز معادل سه هزار ساعت پرواز را انجام داده است و تلاش ما بر این است که بر چرخه مردم یاری بیافزاییم و استان‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیرو) گفت: امروز این یگان آماده عملیاتی در حوزه بازسازی و ساخت قطعات و بازآمد بالگردها به مرحله خودکفایی رسیده است و صفر تا صد درصد کارهای بالگردی را توسط متخصصان توانمند داخلی انجام می‌دهد.


جلوی داعش ایستادیم
این مقام نظامی با اشاره به نزدیک شدن گروهک تروریستی- تکفیری داعش در سال 93 به مرزهای کشورمان گفت: در آن سال نیروهای این گروهک تروریستی تا خانقین عراق جلو آمده بودند و قصد ورود به مرزهای ما را داشتند که نیروی زمینی ارتش در کمترین زمان در مرزهای غرب مستقر شد و هوانیروز ارتش هم با تیم‌های آتش سنگین وارد عمل شد و جلوی داعش ایستادیم و از مرزهای کشور مراقبت کردیم.
وی ادامه داد: امروز نیز سربازان ولایت در هوانیروز در قرارگاه‌های عملیاتی چه در سپاه و چه در ارتش به عنوان یگان پشتیبان حضوری دائم و حالت تحرکی عملیاتی دارند و اجازه تعرض به هیچ بیگانه و دشمنی را نمی‌دهند.
فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: امروز تیم های هوانیروز در تمام مرزها به خصوص جنوب شرق و شمال غرب کشور حضور دارند و برای مقابله با اشرار و گروه‌های معاند و ضدانقلاب در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

بالگرد صبا به ناوگان هوانیروز اضافه می شود
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کار خیلی خوبی در زمینه تولید بالگرد ملی صبا انجام داد، گفت: با یاری خدا این بالگرد به زودی به ناوگان هوانیروز اضافه خواهد شد که ما در بحث آموزشی و عملیاتی از آن استفاده خواهیم کرد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 757933

وب گردی

وب گردی