همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی آغاز شد

همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی (مبانی، مفاهیم، تمایزات و اولویت ها) صبح امروز،شنبه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،هدف از برگزاری این همایش بین المللی، ایجاد بستری آکادمیک برای برون رفت از هژمونی گفتمان غالب حقوق بشر غربی و فاصله گرفتن از برخورد منفعلانه با این مساله و زمینه سازی برای دستیابی به الگویی اسلامی برای حقوق بشر بر مبنای عدالت و کرامت انسانی است.
ایده حقوق بشر اسلامی به منزله چالشی واقعی نسبت به تسلط گفتمانی غرب در این حوزه است و ظرفیت رهبری فکری حرکت‌های مردمی در سراسر دنیا برای عدالت و کرامت انسانی را داراست.
این همایش بر پایه سه محور، مبانی و مفاهیم حقوق بشر اسلامی و نقد حقوق بشر مبتنی بر مبانی دکترین حقوق بشر غرب را بررسی می کند.
در همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی، اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران، بریتانیا، مالزی و آمریکا به ارائه مقالات خود در رابطه با نقاط اشتراک، افتراق و امتیاز حقوق بشر اسلامی در مقایسه با دکترین غالب حقوق بشری می پردازند.
این همایش با همکاری مرکز حقوق بشر اسلامی لندن، مرکز بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی قم، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و انجمن علمی مطالعات جهان برگزار شده است و تا بعد از ظهر امروز در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ادامه دارد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 758011

وب گردی

وب گردی