دانشجویان متقاضی مهمانی از اول اردیبهشت در سامانه سجاد ثبت نام کنند

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد، دانشجویان متقاضی مهمانی می‌توانند اول تا پایان اردیبهشت در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالحسن ریاضی، مدیرکل امور دانشجویان گفت: دانشجویان اگر شرایط خاص داشته باشند فقط می‌توانند در دانشگاه‌های موردنظرشان مهمان شوند چراکه در دفترچه کنکور آمده است که دانشجویان در انتخاب رشته دقت کنند، چیزی به نام نقل و انتقال وجود ندارد.

او ادامه داد: با این وجود دانشجویان پس از اینکه در سامانه سجاد فرم‌ها را ثبت‌نام پر کردند، بعد از موافقت دانشگاه مبدا، تقاضا برای دانشگاه مقصد ارسال می‌شود. اگر مستندات قابل اثبات و درست باشد، دانشگاه مقصد با تقاضا موافقت می‌کند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: شرایط خاص شامل ازدواج دانشجوی دختر، ایجاد مشکل برای سرپرست خانوار در طول تحصیل و اینکه دانشجویان بیماری صعب‌العلاج داشته باشند و نیاز به مراقبت پزشکی در محل زندگی دانشجو دارد، است.

ریاضی ثبت‌نام دانشجویان در اردیبهشت‌ را برای ترم پاییز اعلام کرد و گفت: اکثر تقاضاها برای دانشگاه‌های دولتی است، دانشجویان هم بر اساس رتبه‌شان در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند. بنابراین موضوع انتقال که مدرک دانشگاه مقصد گرفته‌ شود به طور کلی منتفی است. در نقل و انتقال به شکل مهمان دانشجو باید هزینه تحصیل را دانشگاه مقصد بپردازد. از این رو معمولا برای هر ترم تقاضا بررسی می‌شود ولی اگر دانشجو مشکل آموزشی پیدا نکند تقاضاها هر سال بررسی می‌شود.

او از اعلام فرخوان جشنواره دانشجوی نمونه در اردیبهشت خبر داد و گفت: از آنجائی که شورای سیاستگذاری باید در این باره تصمیم بگیرد و چون هنوز این شورا تصمیم نگرفته است ما نمی‌توانیم زمان دقیق برای انتشار فراخوان اعلام کنیم.

منبع: آنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی / انتشار دهنده: \پارسا فرخوی

204/200

کد خبر: 758057

وب گردی

وب گردی