برای نخستین بار در تهران  انجام شد/نصب مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند از مبداء در منطقه 11

شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه 11 از نصب مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند از مبدأ برای نخستین بار در شهر تهران ؛ در خیابان آذربایجان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز کوروش خرد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به امکان سنجی های انجام شده و نیز آموزش هایی که به شهروندان و خانواده های ساکن در محله این ناحیه ارائه شد ؛ پتانسیل همکاری شهروندان در موضوع تفکیک پسماند از مبدأ در این ناحیه موجود بود.

وی افزود: فرهنگ سازی مهم ترین اصل در اجرای برنامه های مشارکتی است و بر همین مبنا بر آن شدیم طرح پایلوت نصب مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند از مبدأ را در محله آذربایجان به اجرا در آوریم.

به گفته شهردار ناحیه سه یکی از معضلات شهر تهران در زمینه تفکیک پسماند از مبدأ؛ نبود زیر ساخت های آن در بستر شهر است و علی رغم همکاری شهروندان برای انجام تفکیک پسماند های خشک؛ مخازن مناسب تفکیک در سطح شهر موجود نبود.

او با بیان این که طرح پایلوت نصب مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند خشک از تر ؛ علاوه بر جدا سازی زباله های خشک با ارزش ؛ امکان سرقت زباله ها توسط افراد غیر مجاز را ندارد ؛ خاطر نشان کرد:طراحی این مخازن به گونه ای است که به زمین متصل شده اند و درب مخزن نیز دارای قفل است که پیمانکار مربوطه می تواند طبق برنامه زمانبندی دپوی ضایعات را از محل جمع آوری کند.

بر اساس این گزارش نخستین مخازن ضد سرقت تفکیک پسماند خشک از تر شهر تهران دارای مخزن های جداگانه برای نان ، کاغذ و مقوا ، شیشه و پلاستیک هستند که در مقابل ایستگاه مترو بزرگراه نواب ،تقاطع خیابان آذربایجان در محدوده ناحیه سه شهرداری منطقه 11 نصب شده اند و قرار است به زودی 2 ست دیگر نیز در خیابان های جمهوری و کارگر نصب شوند.

منتشر کنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 758139

وب گردی

وب گردی