اعتراض یک بازیگر آمریکایی به ویرایش کتابش

"آلک بالدوین" بازیگر سینما و تلویزیون که کتاب خاطراتش را برای انتشارات هارپرکالینز نوشته است، این ناشر را به ویرایش شلخته کتابش متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، با وجود این که بالدوین اعلام کرد ویرایش کتابش با عنوان «با وجود این» را که دارای چندین غلط املایی واشتباهات متعدد است خودش انجام می‌دهد و آن را در فیس بوک منتشر می‌کند، این کتاب یک هفته پس از انتشار در مکان پنجم کتاب‌های غیرداستانی پرفروش نیویورک تایمز جای گرفت.

بالدوین که با ایفای نقش کمدی دونالد ترامپ در شوی شبانه شنبه‌شب‌ها از تلویزیون آمریکا حسابی سر و صدا به پا کرده ثابت کرد یک نقطه ضعف دارد: ویرایش ضعیف.

بازیگر۵۹ ساله به هارپر کالینز ناشرخود عتراض کرده و ویراستار را به ویرایش ضعیف کتابش متهم کرده است. وی در اولین پست خود در فیس بوک پس از انتشار کتاب اعلام کرد «با وجود این» مشکلات متعدد ویرایشی دارد.

وی در عین حال اعلام کرد از فیس بوک استفاده می‌کند تا ویرایش نهایی کتاب را که خودش انجام می‌دهد در اختیار علاقه مندانش قرار دهد. وی گفت فهرست اصلاحات را نیز به کتابش اضافه کرده تا این کتاب تا آنجا که ممکن است به هدف خود او نزدیک باشد.

بالدوین نوشت فکر می‌کند ویراستاران هارپر کالینز سرشان شلوغتر از آن بوده که بتوانند یک ویرایش مناسب و قابل قبول انجام دهند.

بالدوین در این کتاب مقاطع مختلف از زندگی شخصی و کاری خود را روایت ‌کرده است.

مدیر هارپرکالینز در هنگام عقد قرارداد با تحسین الک بالدوین به عنوان یک استعداد بزرگ با دامنه کاری حیرت‌آور، تاکید کرده بود زندگی او اصلا ملال‌آور نیست و او در کتاب خاطرات خود از خانواده‌اش، عشق‌های زندگی‌اش و دوستان و دشمنانش نوشته است. در عین حال خاطرات او بامزه، گاهی اوقات ستیزه‌جویانه و اغلب تاثیرگذار و واقعا خواندنی است.

دایان جوردن که پنج سال پیش یک کتاب کودک منتشر کرده در اکانتی با این بازیگر ابراز همدردی کرده ونوشته است امکان ندارد ویرایش آنها برای کاری که بارها وبارها نوشته‌اید تا آن‌چیزی که می‌خواهید بشود، موافق طبع باشد.

جف ریورا رمان‌نویس نیویورکی نیزبه بالدوین گفته با شماری از ناشران اصلی کار کرده و ویراستاران آنها هستند که نویسندگان را برای هر ویرگول سرزنش می‌کنند، اما نباید ناشر کتاب را سرزنش کرد، باید این ویراستارها را به باد سرزنش گرفت.

با این حال این کتاب که هفته پیش و در ۲۸۸ صفحه منتشرشده با نقدهای مثبتی روبه روشده است.

این کتاب دومین کتاب بالدوین است و او سال ۲۰۰۸ کتاب «یک قول به خودمان» را در زمینه تجزیه و تحلیل برخورد سیستم قانونی آمریکا با مساله طلاق منتشر کرده بود و از مشکلات طلاق در سیستم قضایی آمریکا و تلاش هفت ساله‌اش برای دیدن دخترش پس از جدایی از همسرش نوشته بود.

بالدوین در رشته‌های علوم سیاسی در دانشگاه جرج واشنگتن و هنرهای نمایشی در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده و از شاگردان لی استراسبرگ استاد بازیگری بود.

وی جوایز متعددی دریافت کرده که سه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه تونی از جمله آنها هستند.

منبع: مهر

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 758153

وب گردی

وب گردی