صلاح الدین دمیرتاش: مبارزات انتخاباتی در ترکیه ناعادلانه است

رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه در آستانه برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه از فشارهای بالا بر اپوزیسیون سخن گفته و مبارزات انتخاباتی در کشورش را ناعادلانه خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "صلاح الدین دمیرتاش"، رهبر حزب دموکراتیک خلق ها، حزب مخالف دولت ترکیه در آستانه برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در کشورش که فردا برگزار می شود مبارزات انتخاباتی در ترکیه را ناعادلانه خوانده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

همزمان وی به فشارهایی که در آستانه این همه پرسی به اپوزیسیون وارد می شود انتقاد کرد.

در خبری که حزب دموکراتیک خلق ها به نقل از وی در زندان منتشر کرده است آمده است که این رقابت انتخاباتی طبیعتا در یک جو عادلانه و برابر جریان ندارد. تنها دلیل برای دستگیری ما این بود که از طریق جایگاه ها و رسانه ها با مردم در ارتباط نباشیم.

دمیرتاش ترک ها را به شرکت در انتخابات و نظارت بر آن دعوت کرده وگفت: یک نه ترک ها به این همه پرسی اصلاح قانون اساسی به صلح، ثبات و برادری در ترکیه کمک خواهد کرد. با این حال ما باید به تصمیم هر رای دهنده احترام بگذاریم.

دمیرتاش در نوامبر گذشته به اتهام حمایت از تروریسم دستگیر شد. بعد از کودتای نافرجام در ترکیه بسیاری از نمایندگان و مقامات حزب دمیرتاش در ترکیه دستگیر و زندانی شدند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 758157

وب گردی

وب گردی