زمان ثبت‌نام در نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساخت اعلام شد

مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهلت زمان ثبت نام برای حضور در دومین جشنواره ملی، نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را از 15 اردیبهشت ماه 96 اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا شعاع مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، بیان کرد: دومین جشنواره ملی، نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 22 تا 24 تیرماه 96 در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. اولویت حضور دومین جشنواره ملی، نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه است که علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ 15 اردیبهشت با مراجعه به سایت جشنواره، غرفه مدنظر را انتخاب کرده و به‌صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کنند..

علم سلول‌های بنیادی قدمتی بیش از 60 سال دارد و اولین پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در دهه 50 میلادی صورت پذیرفت، استفاده درمانی از سلول‌های بنیادی به بیش از 60 سال قبل بر می‌گردد. در طول این مدت تحقیقات ادامه داشته و پیشرفت‌هایی در این حوزه به وجود آمده است که به موجب آن فن‌آوری‌هایی ایجاد و توسعه یافته‌اند.

وی با اشاره به این نکته که شاید بتوان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را یکی از مهم‌ترین فن‌آوری های قرن 21 عنوان کرد، گفت: در حال حاضر در سطح دنیا حدود 700 شرکت که فن‌آوری پایه آنها شامل سلول‌های بنیادی، ژن درمانی، مهندسی بافت و سلول درمانی با استفاده از سلول‌های ایمنی می‌شود وجود دارد.

شعاع بخش‌های فن‌آوری های این حوزه را تولید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، مواد و لوازم مصرفی که به نوعی بیشتر آنها یکبار مصرف بوده و به‌صورت مداوم تولید و مصرف می‌شوند و نیز خود سلول‌ها و فرآورده‌های مبتنی از سلول که به‌طور مستقیم در درمان کاربرد دارند عنوان کرد.

به گفته وی، طی ده سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از نظر علمی گام‌های مؤثری برداشته است. باید استفاده درستی از این علم شود که تجلی آن در فن‌آوری‌ها خواهد بود.

مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی مرحله‌ی بسیار تأثیر گذار در پیشرفت این فن‌آوری‌ها را تجاری‌سازی فن‌آوری و تبدیل آن به ثروت دانست و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تبلیغات مناسبی که در این حیطه صورت گرفته پژوهشگران زیادی خواهان تأسیس شرکت‌های دانش بنیان بوده‌اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر در این حوزه بیش از 60 شرکت فعال وجود دارد که برای معرفی بیشتر این شرکت‌ها چه در داخل و چه برای مخاطبان خارج از کشور ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی حد اکثر تلاش خود را انجام می‌دهد. نمونه یکی از این تلاش‌ها برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط است که فضای مناسب جهت گردهمایی این شرکت‌ها خواهد بود.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 لغایت 24 تیر ماه 1396 بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

محورهای کنگره شامل سلول‌های بنیادی خون‌ساز، سلول ایمنی درمانی، قانون و مقررات و اخلاق، سلول درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن‌درمانی و تجاری‌سازی می‌باشد و سخنرانی‌های علمی محققین برجسته خارجی و داخلی در این حوزه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

همچنین جشنواره شامل مراسم اعطای دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای ایده برتر، پایان‌نامه برتر، پیشکسوت برتر و مقاله برتر خواهد بود. در حاشیه این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، نمایشگاه جانبی، فن بازار، کانون اندیشه و نوآوری، کارگاه‌های تخصصی علمی و گردهم آیی نوپای ناب‌های حوزه سلول‌های بنیادی نیز برگزار خواهد شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 758174

وب گردی

وب گردی