قدرت روزافزون محور مقاومت در یمن و تداوم شکست متجاوزان سعودی

منابع یمنی از حمله موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله به منطقه «موزع» استان تعز و کشته و یا زخمی شدن 15 مزدور وابسته به دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی خبر دادند و این در حالی است که تداوم پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن، دشمن متجاوز سعودی را به زانو درآورده است.

به گزارش ایسکانیوز و بر اساس خبرهای منتشره، نیروهای یگان موشکی ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله (امروز) شنبه تعدادی از خودروهای نظامی متعلق به ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی را در منطقه «موزع» استان تعز واقع در جنوب غربی یمن هدف قرار دادند.
بر اساس اعلام منابع آگاه، یگان مهندسی - رزمی ارتش یمن صبح امروز (شنبه)چندین خودروی نظامی و زرهی متجاوزان را در منطقه «موزع» استان تعز هدف حمله موشکی خود قرار داد که بر اثر آن بیش از 15 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی عربستان کشته و یا زخمی شدند و تعدادی از فرماندهان ارشد این ائتلاف ضداسلامی از جمله «عائد عواس الحمیدی الصبیحی»،
«احمد محمد ملیط المطرفی»، «حسن طالب الصبیحی» و «یوسف قویر» به هلاکت رسیدند.
تداوم پیروزی های میدانی نیروهای یمنی و افزایش تلفات متجاوزان سعودی در حالی است که دستاوردهای روز افزون ارتش و کمیته های مردمی یمن موجی از ترس و وحشت را در میان نظامیان ائتلاف سعودی به همراه داشته است و ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به عنوان یک قدرت نظامی تعیین کننده، صحنه های نبرد با متجاوزان سعودی را به تسخیر خود درآورده اند.
این در حالی است که حملات مداوم و ضربات سنگین ارتش یمن علیه دشمن متجاوز سعودی تا عمق پایتخت عربستان و کسب پیروزی های چشمگیر در عرصه نظامی موجب شده تا نام ارتش یمن و انصارالله دشمن متجاوز سعودی را به وحشت اندازد و در نبرد میدانی، نیروهای یمنی توانسته اند با اشراف کامل به پیروزی های زیادی دست پیدا کنند.
افزون بر آن، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیات ویژه ماه های گذشته خود علیه مواضع نظامیان عربستان در نجران و جیزان، خسارات جانی و مالی زیادی بر دشمنان سعودی وارد کردند و دشمن متجاوز سعودی را در تنگنای شدید نظامی و سیاسی قرار دادند.
در حالی که نظامیان متجاوز سعودی زیر بار سنگین فشارهای جسمی و روانی جنگ قرار گرفته اند و با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند، طولانی شدن مدت زمان جنگ و شکست های پی در پی، توان جسمی و روانی آنان را به طرز محسوسی کاهش داده و ناکامی های پی در پی نظامیان سعودی و موجی از مشکلات اقتصادی و سیاسی پیش روی آل سعود موجب شده تا این رژیم پس از پایان دو سال تجاوز نظامی به یمن و تخریب زیرساخت های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی این کشور و کشتار شهروندان بی گناه، نتواند به کوچکترین موفقیتی در صحنه نبرد نظامی دست یابد.
افزایش قدرت روزافزون محور مقاومت در یمن و وارد ساختن ضربات سنگین به دشمن متجاوز سعودی، موجب شده تا نظامیان ائتلاف عربی- آمریکایی به رغم صرف هزینه های سنگین و حمایت های دشمنان منطقه ای و تحمل مشکلات متعدد اقتصادی، نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده در این دو سال دست یابند و این دستاورد به دلیل اراده مستحکم مردم یمن و مقاومت مقدس این ملت مظلوم است.
موفقیت چشمگیر یگان مهندسی -رزمی ارتش یمن در به هلاکت رساندن فرماندهان ارشد ائتلاف عربی - آمریکایی در حالی است که نظامیان سعودی و برخی کشورهای عربی منطقه، بر خلاف قوانین مصرح بین المللی، به جنگ افروزی های غیرقانونی خود علیه مردم مسلمان یمن ادامه می دهند.
به رغم حمایت پنهان و آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی و چند کشور غربی از تجاوز رژیم سعودی به مردم یمن و نیز به رغم تحمیل مشکلات بسیار زیاد بر ملت مظلوم این کشور، ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان به مقاومت مقدس خود با هدف تحقق اهداف قانونی شان ادامه می دهند و پیروزی های ملت یمن در صحنه نبرد نظامی به رغم حمایت های ظالمانه دشمنان منطقه ای از عربستان ادامه خواهد داشت.
عجز و ناتوانی، شکست های پی در پی رژیم سعودی در قبال تحولات سیاسی و نظامی منطقه و نیز افزایش ترس و وحشت بی پایان این رژیم از پیروزی های چشمگیر ارتش و کمیته های مردمی یمن، در حالی است که به نظر می رسد، محور مقاومت در یمن، در موضع برتر در عرصه نبرد میدانی قرار دارد و روز به روز بر قدرت نظامی و توان رزمی آن، افزوده می شود.
بنابراین، موفقیت های اخیر یگان مهندسی رزم ارتش یمن که متکی بر توان رزمی بالا و اراده مستحکم و ایمان قوی این نیروها به دست آمده، واکنشی طبیعی یک ملت به تجاوز غیرقانونی و حملات مخرب ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی علیه مردم مظلوم یمن است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 758218

وب گردی

وب گردی