دستگیری فروشنده پرندگان کمیاب / انهدام باند سرقت خودرو در کنگاور

مقامات انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سرقت خودرو، کشف ۳۸ مورد سرقت در کنگاور و دستگیری فروشنده پرندگان کمیاب خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از انهدام باند سارقان خودرو با ۳۸ مورد سرقت و کشف ۱۰ پراید سرقتی خبر داد.

سرهنگ حسین براری بیان کرد: در پی وقوع چند مورد سرقت خودرو طی فروردین ماه سال جاری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و ماموران اقدامات فنی و طرح های اطلاعاتی خود را در راستای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: در این راستا قرارگاه عملیاتی با حضور اعضای تیم عملیات شهرستان برگزار و در بررسی از سرنخ های به دست آمده در سرقت ها مشخص شد که تمامی آنها تقریباً به یک شیوه و توسط باندی از سارقان حرفه ای انجام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس و استفاده از سایر نیروهای انتظامی شهرستان، یکی از سارقان شناسایی و حین سرقت یک خودروی پراید دستگیر شد.

سرهنگ براری تصریح کرد: سارق ۳۲ ساله ساکن یکی از شهرستانهای همجوار بوده و دارای چهار مورد سابقه سرقت است که در بازجویی های پلیس به انجام سرقت ها با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد، لذا پس از شناسایی محل اختفای سارقان، با هماهنگی مقام قضائی آنان نیز طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

وی گفت: از این باند سرقت سه نفره که همگی سابقه کیفری دارند، تاکنون ۱۰ دستگاه خودروی پراید و ۲۸ مورد سرقت وسایل داخل خودرو و قطعات خودرو از کنگاور و دیگر شهرستان های همجوار کشف شده و ضمن شناسایی مالباختگان، اموال سرقتی به آنان عودت داده شده است.

فروشنده پرندگان کمیاب در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: شخصی که اقدام به خرید و فروش پرندگان کمیاب در می کرد، توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

سرهنگ رضا شیرزادی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش پرندگان کمیاب و وحشی در سطح شهرستان کرمانشاه با خبر شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی روز گذشته پس از اخد مجوز از دستگاه قضائی به منزل متهم که در آنجا اقدام به فروش پرندگان کمیاب می کرد، مراجعه در حیاط خانه تعداد ۱۹ قطعه کبک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به همراه پرندگان کشف شده به دستگاه قضائی و اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه معرفی شده است، گفت: شکار و فروش حیوانات وحشی و کمیاب غیر قانونی و جرم است و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

سرهنگ شیرزادی گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای برخورد با متخلفان عرصه محیط زیست با اداره حفاظت از محیط زیست ارتباطی نزدیک و تنگا تنگ دارد.

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از رفع تصرف حدود ده هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا یاری اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری حدود ده هکتار از اراضی ملی که توسط فردی سودجو تصرف شده بود، باز پس گرفته شد.

وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و استعلام از اداره منابع طبیعی شهرستان، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اراضی تصرف شده در یکی از روستاهای توبع شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است، گفت: این متهم ۶۳ ساله از اهالی روستا بوده که نسبت به زراعت در زمین های اداره منابع طبیعی اقدام کرده است.

سرهنگ یاری گفت: موضوع مبارزه جدی با پدیده زمین خواری یکی از اولویت های مهم ماموریتی این انتظامی است و همچنان در دستور کار قرار دارد.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 758235

وب گردی

وب گردی