بیش از 80 درصد بیمه‌شدگان  بیمه سلامت همگانی  نیازمندند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان گفت: اگر بتوانیم هزینه‌های غیرضروری را با کمک انجمن‌های پزشکی تشخیص دهیم و  از آن بکاهیم، نظام ارجاع را رعایت کنیم از آن سو منابع مربوط به تصادفات، یک درصد ارزش افزوده بر مالیات و هرچیزی را که می‌توان به صورت بیمه‌ای هزینه کرد را وارد سیستم کنیم، بسترهای خوبی ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا غلامرضا عباس‌پاشا به تشریح سیاستهای سازمان بیمه سلامت در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: از جمله سیاست های سازمان بیمه سلامت در سال 96 ادامه همراهی با طرح تحول سلامت است برای آنکه زمین نخورد.

وی افزود: سیاست های ویژه‌ای مبتنی بر برنامه ششم توسعه را در برنامه های عملیاتی خود قرار داده‌ایم و بدنبال کنترل هزینه ها و توسعه منابع پایدار، ارتقای سیستم آی تی و فناوری اطلاعات و شناسنامه الکترونیک، پژوهش های مبتنی بر مسائل و ارائه راهکارهای کاربردی برای ساماندهی بیمه شدگان هستیم و قطعا اگر این چند مورد به صورت کامل اجرا شود موفق می شویم جلوی دریچه‌های پرت منابع را بگیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران بر ضرورت وجود راهنماهای درمانی که بتوان سیاستهای بیمه‌ای را بر مبنای آن تعریف کرد تاکید کرد و گفت: راهنماهای درمانی را یک اتوبان فرض می کنیم که باید چارچوب حرکت در آن از سوی وزارت بهداشت ارائه شود. اگر بتوانیم هزینه های غیرضروری را با کمک انجمن های پزشکی تشخیص دهیم و از آن بکاهیم، نظام ارجاع را رعایت کنیم از آن سو منابع مربوط به تصادفات، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و هرچیزی را که می توان به صورت بیمه ای هزینه کرد را وارد سیستم کنیم بسترهای خوبی ایجاد کرده‌ایم.

عباس پاشا درباره ساماندهی بیمه شدگان اظهار کرد: حذف همپوشانی ها و برقراری آزمون وسع به منظور دریافت حق بیمه از بیمه شدگان همگانی باید در همین راستا انجام شود. اگر بیمه شدگان برخوردار حتی مشارکت 50 درصدی داشته باشند خوب است و به شفافیت بیشتر از طریق پلاک بندی بیمه شدگان و مدیریت بهتر در گزارش دهی ها کمک می کند که مقدمه خوبی برای یک حرکت قوی در سال جاری است.

وی درباره تعداد بیمه شدگان طرح بیمه شدگان سلامت همگانی که با برقراری آزمون وسع ملزم به مشارکت در پرداخت حق بیمه می شوند گفت: طی بررسی های ما مشخص شد بیش از 80 درصد بیمه شدگان این طرح نیازمند و حاشیه نشین بودند اما هدف ما از برقراری آزمون وسع، بیشتر یک چارچوب گذاری صحیح و ضابطه مند کردن این طرح است تا جلوی برخی سوءاستفاده های احتمالی هم گرفته شود. در خصوص همپوشانی ها هم بحث بیمه روستائیان و بیمه اجتماعی مطرح است که اگر با گزارش گیری ها و ساماندهی اطلاعات شفافیت ایجاد شود از مشکلات مربوط و موازی کاری ها هم کاسته می شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 758331

وب گردی

وب گردی