دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی"ابن سینا" در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود

دومین جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی"ابن سینا" با هدف شناسایی ومعرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب دانشگاه آزاد اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کرم اله دانش فرد، دبیر جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارش روند اجرایی این دوره از جایزه کتاب سال گفت: این دوره با بررسی کتاب‌های چاپ اول سال ۱۳۹۱ به بعد کار خود را درآذر ماه سال ۹۵ آغاز کرد. بدین منظور فراخوان کتاب سال برای کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، ناشران دانشگاه و اصحاب قلم از طریق پیامک و پست الکترونیکی ارسال شد. علاوه براین متن فراخوان در روزنامه فرهیختگان نیز منتشر شد.

وی ادامه داد: امسال نیز دریافت کتاب از طریق ثبت نام الکترونیکی در سایت جایزه کتاب سال انجام شد که درطول مدت فراخوان ۴۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. همچنین ۵۵۰ اثر توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی از آرشیو کتاب انتخاب و به کتاب های فراخوان اضافه شد. که در کل ۹۵۰ اثر مورد بررسی قرارگرفت.

دانش فرد افزود: تعداد کتاب های ارسالی در سه گروه اصلی علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و بخش ویژه زبان وادبیات فارسی و بخش های جانبی پایان نامه دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری و آثار با محوریت امام خمینی (ره) مورد ارزیابی قرار گرفته شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: درمرحله غربالگری اولیه پس از بررسی آثار، تعداد ۲۷۰ عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه یافتند که در این مرحله توسط جمعی از اعضای هیأت علمی و صاحب نظران دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، موسسات علمی وفرهنگی و پژوهشی سراسرکشور مورد داوری قرار گرفته شد.

به گفته وی، مرحله داوری کتاب سال نیز به صورت الکترونیکی انجام شد. بدین صورت که پس از ارسال آثار برای داوران درهرموضوع، داوران درسایت کتاب سال ثبت نام و پس از مطالعه و بررسی اثر، نتیجه داوری خود را درفرم مربوطه که در پنل داور مربوطه وجود داشت، اعلام می کردند.

دانش فرد گفت: پس از برگزاری جلسات نهایی داوری و هیأت علمی در اسفند ماه ۱۳۹۵، آثار منتخب درهرحوزه مشخص و نهایی شد.

لازم به ذکر است، ازآثار برگزیده این دوره روز شنبه مورخ ۲اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاهی در سالن اجتماعات ساختمان دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 758383

وب گردی

وب گردی