از دولت نهم و دهم چه کسانی سودای پاستور دارند؟

ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد. این ثبت نام با ثبت نام برخی چهره های شاخص، به خصوص اشخاص مرتبط با جریان محمود احمدی نژاد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در مدت زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام محمود احمدی نژاد، پر بحث ترین اتفاق این 5 روز بود که باعث شگفتی رسانه های داخلی و خارجی شد. علاوه بر ثبت نام احمدی نژاد، ثبت نام چهره های مرتبط به جریان وی قابل توجه بود که نام نویسی آن ها در آخرین روز به اوج خودش رسیده بود. در جدول زیر اسامی این افراد آورده می شود:

محمود احمدی نژاد ششمین رئیس‌جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بود. وی همچنین از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اولین استاندار اردبیل و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است. در سال ۱۳۷۶۶ و همزمان با داشتن سمت استانداری اردبیل و مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی، موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترا در رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک شد.

مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد بود. او دارای مهندسی عمران و کارشناسی ارشد شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری است.مسعود زریبافان که قبل از ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد عضو شورای شهر تهران در دوره دوم بود، در زمان انتخابات نهم ریاست‌جمهوری (سال ۱۳۸۴)، مسئولیت ستاد مردمی حمایت از احمدی‌نژاد را بر عهده داشت. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر عضویت در شورای شهر تهران، به عنوان دبیر هیئت دولت نیز منصوب گردید. چندی بعد، با مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت اشغال چند پست توسط کارکنان دولت ناچار به استعفا گردید و پس از شکست در انتخابات دور سوم شوراها، ریاست مجمع باشگاه دولتی استقلال را در دست گرفت.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران در دولت دهم بود. وی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری(از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰) و دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و به ویژه اقتصادی بوده است. او دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس جغرافیای سیاسی می‌باشد.بقایی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ با حفظ سمت از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزیده شد. وی در سازمان‌های دولتی مختلفی از جمله سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران، وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی دارای مسئولیت‌ها و سوابقی می‌باشد.

مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و سمت مشاور سازمان صداو سیما ایران را در کارنامه فعالیت‌های خود داشته‌است. کلهر در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری دور نهم به عنوان نماینده احمدی نژاد حضور می‌یافت.او درسال ۱۳۸۶ کتابی به نام «نامه‌هایی به فرزندم دربارهٔ آزادی» منتشر کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی نمایندهٔ دوره پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی است. او وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و کابینهٔ محمود احمدی‌نژاد بود. او در دوران نمایندگی‌اش عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلسبوده و نیز در کمیسیون‌های محاسبه و بودجه، تلفیق، اصل نود و امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشته است. وی دکتری الهیات و معارف (سال ۱۳۷۷ دانشگاه آزاد اسلامی تهران) را اخذ کرد.

محمد مهدی زاهدی

وزیر علوم در دولت اول محمود احمدی‌نژاد و در زمان دولت دوم احمدی‌نژاد سفیر ایران در مالزی و پس از آن در دوره نهم و دهم نماینده کرمان و ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی ایران بوده است.وی تا قبل از وزارت عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بود ولی در دوره وزارت یا بلافاصله پس از آن خود را به دانشگاه تربیت مدرس منتقل نمود.

صادق خلیلیان

وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم ایران بوده است.وی دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس بوده، پس از آن معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم بوده‌است.در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، با ارایهٔ پیشنهاد وزارت او توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع ۲۸۶ رأی گرفته شده، با ۲۰۰ رای موافق، ۳۲رأی ممتنع، ۵۴ رای مخالف موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس وزیر جهاد کشاورزی شد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 758422

وب گردی

وب گردی