تظاهرات بحرینی‌ها در مخالفت با مسابقات "فرمول 1"

با وجود تدابیر شدید و سختگیرانه امنیتی همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین، مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی خواهان توقف این مسابقات و اجرای عدالت در بحرین شدند.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه خبری المنار با اعلام این خبر گزارش داد: در جزیره ستره در شرق بحرین درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با تظاهر کنندگان که شعارهایی در محکومیت سیاست‌های آل خلیفه سر می‌دادند، شکل گرفت.

تظاهر کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت برگزاری مسابقات فرمول یک در مناطق مختلف این کشور از جمله ابوصیبع، البلاد القدیم، کرانه، النویدرات و العکر در دست گرفته و سوءاستفاده آل خلیفه از این مسابقات در بهبود تصویر خود به دور از همه موارد نقض حقوق بشر در این کشور را محکوم کردند.

معمولا مسابقات فرمول یک در فضای امنیتی شدیدی برگزار می‌شود و نیروهای امنیتی آل خلیفه در خیابان‌ها مستقر می‌شوند و پیش از آغاز این مسابقات نیز تعدادی از فعالان و چهره‌های سیاسی بازداشت می‌شوند. همه این وارد نشان دهنده آن است که مسابقات فرمول یک تنها یک فرصت طلبی سیاسی پس از ناکامی‌ها و شکست‌های متوالی آل خلیفه در اداره کشور است.

محمود الکوهجی، رئیس اجرایی مسابقات فاش کرد که خسارات ناشی از برگزاری این مسابقات از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، ۱۵۰ میلیون دینار معادل ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. این امر نشان می‌دهد که هماهنگونه که کارشناسان و تحلیلگران گفتند، این مسابقات هیچ گونه سود مالی برای بحرین نداشته و اصرار برای برگزاری آن تنها برای یک هدف سیاسی آن هم دور کردن توجه‌ها از عملکرد حکومت دیکتاتوری آل خلیفه است.

علاوه بر این‌ها به گفته شاهدان عینی مسئولان امنیتی آل خلیفه به بهانه برگزاری این مسابقات شهر الدراز را از ژوئن ۲۰۱۶ محاصره کرده‌اند و شهروندان بحرینی برای ورود به شهر باید در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

به گفته این شاهدان عینی، نیروهای آل خلیفه در هر ایست بازرسی یک افسر از وزارت کشور را گمارده‌اند تا مانع از ورود هرگونه خبرنگار خارجی به الدراز و پوشش خبری وضعیت این شهر شود.

حامیان شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین بیش از ۳۰۰ روز است که در حمایت از رهبر خود در مقابل خانه‌اش تحصن کرده‌اند و آل خلیفه نیز نتوانسته این تحصن را درهم شکند.

بحرین هر ساله میزبان مسابقات فرمول یک است و با حضور ده‌ها خبرنگار خارجی برای پوشش این مسابقات شرایط سیاسی و حقوقی کشور تحت نظر است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 758485

وب گردی

وب گردی