مراسم تشییع پیکر عارف لرستانی برگزار شد/ جواد رضویان: شاید باید  عارف از مسیر تلویزیون تشییع می شد

مراسم تشییع پیکر عارف لرستانی، بازیگر تلویزیون، امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تشییع پیکر عارف لرستانی امروز یکشنبه ۲۷ فروردین از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند در حالی برگزار شد که در لخظات ابتدایی این مراسم از ورود عکاسان و خبرنگاران به محوطه تالار وحدت ممانعت به عمل آمد.

در ابتدای مراسم وداع با پیکر زنده‌یاد عارف لرستانی، پس قرات آیاتی از قران مجید توسط جواد هاشمی، شاهین جمشیدی که به عنوان مجری برنامه سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروز همه برای وداع با پیکر عارف لرستانی اینجا جمع‌شده‌ایم. نام و اثر عارف عزیزمان در قلب و اذهان ما باقی خواهد ماند.

جواد هاشمی که برای تلاوت آیاتی از قرآن مجید پشت تریبون قرار گرفته بود، در سخنانی به برنامه ریزی نادرست این مراسم اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی درست، جمعیت زیادی در اینجا حضور ندارند.

در ادامه مراسم میلاد باقری، خواننده، قطعه‌ای را اجرا کرد و پس از آن رضا یزدانی با بیان اینکه «خواندن در این مراسم برایم بسیار سخت است»، قطعه حزن‌انگیز را با صدایی بغض‌آلود اجرا کرد.

پس از اجرای قطعه ای توسط رضا یزدانی، جواد رضویان درباره عارف لرستانی، گفت: عارف بچه تلویزیون بود و شاید باید از مسیر تلویزیون تشییع می شد. او سال‌ها کار نکرد، ولی هیچ‌گاه گردن کج نکرد. عارف، عارف بود.
این بازیگر سخنانش را با بغض بیان کرد و به همسر عارف لرستانی و خانواده اش تسلیت گفت.

پس از سخنان جواد رضویان اعلام شد که پیکر لرستانی در کرمانشاه به خاک سپرده می شود.
مهدی کرم پور، کارگردان سینما در سخنانی درباره لرستانی، اظهار کرد: موضوع ناراحت کننده است این است که دل ما برایش تنگ می شود و دیگر آنکه او بسیار بیشتر از چیزی بود که در فیلم و سریال ها از او می دیدیم، لرستانی اهل مطالعه بود و من تجربه های بسیاری با او داشتم.

کرم پور از مردم درخواست کرد تا به خاطر تمام لحظه هایی که عارف لرستانی مخاطبان تلویزیون شاد کرده است برایش دست بزنند و مردمی که در تالار وحدت حضور داشتند، دقایقی به پاس زحمات عارف لرستانی کف زدند.

محمدرضا هدایتی هم از جمله هنرمندانی بود که در این مراسم سخنانی را درباره لرستانی بیان کرد، او گفت: من و عارف از کسانی بودیم که به شهرستانی بودن خود افتخار می کردیم و اکنون حس می کنم یکی از حامیان خوب خود را از دست دادم. ما هیچ پارتی نداشتیم.
پس از صحبت های سپند امیر سلیمانی درباره عارف لرستانی که آن هم در غم درگذشت عارف لرستانی بود، پیکر این هنرمند حدود ساعت 13 وارد تالار وحدت شد.
برزو ارجمند پس از ورود پیکر عافر لرستانی به تالار وحدت، گفت: از طرف همه همکلاسی‌های عارف که ورودی 74 دانشکده تئاتر هستند، سخن می‌گویم. عارف مردترین، مهربان‌ترین و با معرفت‌ترین ما بود، زیاده خواه‌ نبود و بسیار کتاب می‌خواند.

سیامک انصاری، سروش صحت، برزو ارجمند، سپند امیرسلیمانی، جواد هاشمی، سیاوش خیرابی، علی فروتن، پرستو صالحی، خسرو احمدی، علی مشهدی، و تعداد دیگری از هنرمندان در این مراسم حضور دارند.
به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته قرار بود مراسم وداع با زنده یاد عارف لرستانی پس از اذان ظهر و عصر از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شود، اما در ساعات پایانی روز مکان و زمان تشییع پیکر تغییر کرد و تالار وحدت به عنوان مکان جدید اعلام شد.

عارف لرستانی، روز گذشته، 26 فروردین به دلیل سکته قلبی در 46 سالگی درگذشت.
خبرنگار: رضایی
501501

کد خبر: 758496

وب گردی

وب گردی