مدیر عامل شهرک‌های صنعتی یزد مطرح کرد؛  میزان آب کنونی جوابگوی آینده شهرک‌های صنعتی نیست

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان این که این شرکت هیچگونه دخل و تصرفی در فرایند قیمت‌گذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ندارد، اظهار کرد: قیمت زمین در جذب سرمایه‌گذار تاثیر چندانی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ «سید مسعود عظیمی» در نشست سرمایه‌گذاری استان با ارائه گزارشی از روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی، گفت: این شرکت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های تعیین شده ارتباط تنگاتنگ و تعامل بسیار خوبی را با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان دارد.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته دو هزار و 706 قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد منعقد شده است که از این تعداد نزدیک به یک‌هزار و 60 واحد به بهره‌برداری رسیده است .

عظیمی با اشاره به واگذاری یک‌هزار و 653 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران، گفت: تاکنون حدود 405 لیتر بر ثانیه آب و همچنین 268 مگاوات برق برای استقرار سرمایه‌گذاران تامین شده است که این میزان آب جوابگوی آینده صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیست.

وی در مورد روند قیمت‌گذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز گفت: از سال 90 تا 95، کلیه قیمت‌گذاری‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری معرفی شده از سوی اداره اقتصاد و دارایی صورت گرفته و این شرکت هیچگونه دخل و تصرفی در این فرایند نداشته است .

وی تصریح کرد: در سال 95، قیمت‌گذاری اراضی توسط کمیته سه جانبه متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری، نماینده استانداری و نماینده امور اقتصاد و دارایی صورت گرفته است .

عظیمی با بیان این که قیمت زمین در جذب سرمایه‌گذار تاثیر چندانی ندارد، بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی که قیمت پایین‌تری به نسبت سایر شهرک‌ها دارند، کمترین جذب سرمایه‌گذار و واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده را دارند.

عظیمی با اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران جدید، گفت: این شرکت آمادگی دارد اراضی را با کمترین بخش نقدی در اختیار متقاضیان برای ایجاد واحد صنعتی قرار دهد .

البته «سیدمحمد رضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست با اشاره به بحث وثیقه گذاری واحدهای صنعتی برای دریافت تهسیلات گفت: در صورتی که قیمت اراضی در شهرک‌های صنعتی را کاهش دهیم واحدهای صنعتی با مشکلات عدیده‌ای برای دریافت تسهیلات و وثیقه‌گذاری مواجه خواهند شد .

وی افزود: قیمت زمین سهم اندکی در هزینه‌های مورد نیاز برای ایجاد واحد صنعتی و سرمایه‌گذارای را به خود اختصاص می‌دهد .

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 758554

وب گردی

وب گردی