رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر حفظ زبان فارسی، به‌عنوان زبان ملی و لزوم اشاعه آن در مناطق دوزبانه، در عین حفظ فرهنگ و ادبیات اقوام ایران و پایبندی به اصل پانزدهم قانون اساسی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به دنبال گزارش‌های گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره وضعیت دوزبانگی و انتشار کتاب به زبان‌های محلی، شنبه ۲۶۶ فروردین نشست مشترکی با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این نشست حداد عادل، ضمن تأکید بر حفظ زبان فارسی، به‌عنوان زبان ملی و لزوم اشاعه آن در مناطق دوزبانه، بر حفظ فرهنگ و ادبیات اقوام ایران و پایبندی به اصل پانزدهم قانون اساسی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشترک گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز مشاهدات خود را، به‌همراه مستندات، طی گزارشی ارائه کرد و پس از آن حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های ویژه دوزبانگی در مناطق محروم و بازدیدهای خود از این مناطق گزارش داد.

همچننین در این نشست دو طرف بر انجام پژوهش‌های زیربنایی و جامع در مورد دوزبانگی و همچنین توجه به بازدیدهای منطقه‌ای و انجام امور اجرایی مفید در جهت توانمندی معلمان و آموزش کودکان دوزبانه تأکید کردند.

در پایان مقرر شد برای دستیابی به اهداف مورد نظر طرفین و ارائه چارچوب یک برنامه درازمدت، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگستان زبان و ادب فارسی منعقد شود.

دریافت کننده: محمد بهتری راد

503501

کد خبر: 758571

وب گردی

وب گردی