علم رباتیک را کاربردی سازید

دکتر سید جواد انگجی رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز طی یک نشست تخصصی  در واحد تبریزگفت: علم رباتیک را کاربردی سازید.

به گزارش ایسکانیوز، "سید جواد انگجی" امروز طی یک نشست تخصصی با تیم روباتیک مرکز تحقیقات روباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی، به یکی از کارکرد های اصلی علم رباتیک در صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: «با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علم رباتیک می توان بسیاری از معضلات جامعه و مشکلات کشور را بر طرف ساخته و همچنین می توان از آنها در صنعت به نحو احسن بهره مند شد».

وی اذعان داشت: «در یک مسابقه بین المللی و جمع کشورهای شرکت کننده مدعی که از نظر فناوری در رده های بالایی قرار دارند، کسب مقام اول در لیگ ربات های پرنده توسط تیم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و همچنین تیم IRC واحد ایلخجی در لیگ رباتهای انسان نمای بزرگسال، باعث افتخار ما در کشور و جهان شد ».

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم های «IRC» واحد ایلخچی و«SRC» واحد تبریز، به لازمه حضور در مسابقات بین المللی رباتیک اشاره کرد و افزود:« همت، درایت، فرهیختگی دانشجویان از جمله پشتوانه های درخشیدن در چنین مسابقاتی است ».

انگجی تأکید کرد: «آن چیزی که قدم بعدی را ترسیم می کند، لازمه بستر سازی فناوری های نوین در علم رباتیک است؛ چه در بخش نرم افزاری و چه در بخش سخت افزاری ابتدا باید منطقه ای، سپس استانی و در نهایت به مرحله کشوری و جهانی برسانیم ».

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: « واحد ایلخچی می تواند به یک قطب علمی و فناوری تبدیل شود همچنان می تواند به عنوان واحدی پیشرو، استعداد های شکوفا نشده دیگر واحد ها را به رغبت و ظهور در بیاورد ».

وی به ضرورت شناساندن استعدادهای مثبت جوانان در راستای حضوردر رقابتهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: « از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی تبریز وارد عرصه دانشگاه های پژوهش محور و فعالیت های نوینی می شوند، باید آنچنان که شایسته و لایق جوانان ما است در معرفی آن ها اقدامات جدی و لازم به عمل آید ».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه استعداد های درخشانی در 35 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان داریم و این می تواند نوید بخش شود، تصریح کرد:« به جهت ترغیب دیگر دانشجوان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان، از رئیس شورای پژوهشی استان تقاضامندم در قالب شورای پژوهشی استان ،کنسیرسیوم مانندی بین همه کسانی که درعلم رباتیک فعال و مدعی هستند؛ تشکیل شود و همایش رباتیک برگزار گردد تا علاقه مندان این عرصه بتوانند از جریان برگزاری مسابقات مطلع شوند و استعدادهای خود را به کار بگیرند ».

انگجی تصریح کرد: «جوانانی که تنها به دنبال اخذ نمره قبولی در دانشگاه ها هستند، چندان مشکل گشای این جامعه نخواهند بود؛ لذا دانشجویان فعالی که همیشه به دنبال کسب علم و علم ورزی هستند، لایق برخورداری از امتیازاتی نیز هستند».

وی با بیان این که لازم است تا دانشگاه استان در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد، اذعان داشت:« از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی انتظار می رود تا با فعالیت بیشتر و پیشرفت و گسترش علم رباتیک، آمادگی رفع مشکلات از سازمان هایی چون شهرداری، برق، هواشناسی و ... را داشته باشند ».

انگجی افزود: « دانشجویان باید ربات های پرنده را به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتواند پیش بینی هایی در خصوص اتفاقاتی چون حوادث طبیعی ارائه کنند ».

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 758684

وب گردی

وب گردی