برگزاری نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا ۳۰ و ۳۱ فروردین

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از برگزاری نخستین نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در تاریخ ۳۰ و ۳۱ فروردین در دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی در نشست خبری نخستین نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا با اعلام این خبر گفت: این نشست مشترک در راستای عملیاتی کردن برنامه بین‌المللی‌سازی پژوهش، نوآوری و اتصال علمی، فنی و تجاری بین دنیای پژوهش و کسب و کار ایران و ایتالیا برگزار می‌شود.

او ایجاد بستر پایدار همکاری، های علمی، فناوری و نوآوری مابین دو کشور، آشنایی با شیوه مدیریت فناوری، توسعه تکنولوژی در کشور ایتالیا و به کارگیری الگوهای موفق آن کشور در مدیریت و توسعه تکنولوژی در کشور و انتقال و فروش تکنولوژی‌های توسعه یافته دو کشور به یکدیگر و هم‌افزایی فناورانه دو کشور با انتفاع برابر هر یک را از اهداف این نشست دانست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم حوزه‌های همکاری نخستین نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا را علوم زیستی، کشاورزی و مواد غذایی، محیط زیست و فناوری های تمیز، انرژی، شهرهای هوشمند و حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات، حمل و نقل، شیمی سبز، هوافضا، آموزش و توسعه مهارت و توریسم و میراث فرهنگی برشمرد.

او درباره ملاقات‌های بین محققان و کارآفرینان ایرانی و ایتالیایی برای شراکت فنی و تجاری گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ جلسه رو در رو در این نشست و در قالب‌های B2B (دوطرف در حوزه تجارت)، B2R (یک طرف در حوزه تجارت و یک طرف در حوزه تحقیقات) و R2R (هر دوطرف در حوزه تحقیقات) در ۱۰۰ حوزه فوق برگزار خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه سمینارهای موضوعی در حوزه استراتژی‌های نوآوری، سیاست‌های استارتاپ و بین‌المللی‌سازی نیز در نخستین روز این نشست با حضور معاونان وزارتخانه‌های مختلف کشورمان و نمایندگان متناظر از ایتالیا برگزار می‌شود، افزود: این سمینارها شامل حوزه‌های فناوری‌های سلامت، بیوتکنولوژی و زیست پزشکی، غذا و کشاورزی، فناوری‌های نسل نو، پایش محیط زیست، ساز‌ه‌های پایدار و کاهش ریسک، انرژی و باستان‌شناسی و تکنولوژی‌های میراث فرهنگی است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درخصوص تعداد شرکت‌کنندگان ایتالیایی در این نشست گفت: ۱۱۹ نفر به همراه وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا که شامل ۲۷ دپارتمان دانشگاهی در قالب ۱۴ دانشگاه، ۲۵ کمپانی، ۱۳ مرکز تحقیقات ملی، ۱۰ نماینده از بنیاد شهر علم ایتالیا، ۵ مرکز تحقیقاتی از سایر نهادهای ایتالیایی، ۵ شرکت spinoff-startup و ۳۳ سازمان ملی منطقه‌ای در نخستین نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا حضور دارند.

او درباره تعداد شرکت‌کنندگان ایرانی در این نشست اظهار داشت: علاوه بر مدعوین رسمی شامل روسای دانشگاه‌ها، روسای پارک‌های علم و فناوری و مقامات رسمی از سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ۱۵۴ شرکت‌کننده ایرانی از ۱۲۷ شرکت دانش بنیان و شرکت بزرگ، ۱۴ دانشگاه، ۷ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی، ۴ سازمان خصوصی و ۲ آزمایشگاه در این نشست حضور فعال خواهند داشت.

احمدی افزود: در حاشیه این نشست، بازدیدهایی از مراکز فناوری و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بر اساس درخواست شرکت‌کنندگان ایتالیایی و یا دعوت شرکت‌ها و نهادها نیز سازماندهی شده است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 758706

وب گردی

وب گردی