رحمانی فضلی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس فراخوانده شد

وزیر کشور به منظور پاسخگویی به سؤالات برخی نمایندگان این هفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس حاضر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی با اشاره به سوال خود از وزیر کشور که قرار است، سه شنبه (29 فروردین ماه) برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون شوراها حاضر شود، گفت: معتقدم وزیر کشور در خصوص نظارت بر شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران، قصور کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه وزارت کشور نظارت مشخص و شفافی بر عملکرد شهرداری ها ندارد چنانچه برخی موضوعات مثل واگذاری املاک را شاهد بودیم که به دلیل همین نبود نظارت اتفاق افتاده است.

موسوی لارگانی: عدم توانایی مدیریت دهیاران در روستاهای پرجمعیتی که نیاز به ارتقا به شهر دارند

سیدناصر موسوی لارگانی نیز در تشریح سوال خود از وزیر کشور با بیان اینکه مدت یک سال از این سوال گذشته، گفت: قانونی در مجلس هشتم تحت عنوان قانون تقسیمات کشوری به تصویب رسید که بر اساس آن روستاهای بالای 3هزار و 500 نفر سکنه می توانند به شهر ارتقا پیدا کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر هیمن اساس تصریح کرد: قانون تقسیمات کشوری در دولت قبل به اجرا درآمد اما از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم جلوی این کار گرفته شد.

وی افزود: وزیر کشور عنوان کرده می خواهد لایحه جامع تقسیمات کشوری را به مجلس ارائه کند که بعد از گذشت 4 سال هنوز خبری از این لایحه نشده و از طرفی به قانون که فصل الخطاب است نیز عمل نمی شود و این در حالی است که برخی روستاها جمعیت زیادی دارند و دهیار نمی تواند آن را مدیریت کند.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان به سوال دیگر خود از رحمانی فضلی اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت هیچ گونه برنامه ریزی جدی برای توسعه روستاهای کشور ندارد که همین موضوع رفته رفته باعث از بین رفتن ظرفیت ها و خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

302/302

کد خبر: 758707

وب گردی

وب گردی