٢٥ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی، پیش از موعد بازنشسته می‌شوند

دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با انتشار گزارش جامع و تحلیلی از مستمری بگیران این سازمان تا پایان سال ٩٤، وضعیت مهمترین حوزه خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی، در این گزارش که مهمترین محورهای اطلاعات استخراج شده آن در ادامه می‌آید، تلاش شده است تا وضعیت کلی مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعم از انواع مستمری بگیران، میزان حقوق و سنوات دریافت مستمری مشخص شود.

براساس گزارش منتشر شده، تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری بگیران تأمین اجتماعی تا پایان سال ١٣٩٤ معادل ٢ میلیون و ٣٠٩ هزار و ٩٧٣ مورد است که نسبت به سال ٩٣ معادل ٦ درصد رشد نشان می‌دهد.

از میان کل پرونده‌های مستمری بگیران ٦٤ درصد مربوط به بازنشستگان، ٦ درصد مربوط به ازکارافتادگان و ٣٠ درصد مربوط به بازماندگان است.

٢٥ درصد بازنشستگان، بازنشسته پیش از موعد محسوب می‌شوند. همچنین ٨٨ درصد ازکارافتادگان، ازکارافتادگی کلی و ١٢ درصد ازکارافتادگی جزئی داشته‌اند. در مورد پرونده‌های بازماندگان نیز می‌توان گفت که در ٤١ درصد این پرونده‌ها، پیش از فوت بیمه شده و ٤٧ درصد پیش از فوت مستمری بگیر و بقیه سایر موارد بوده‌اند.

٤٧ درصد بازنشستگان، ٩١ درصد ازکارافتادگان و ٦١ درصد بازماندگان ماهیانه مبلغی معادل حداقل دستمزد یا کمتر از آن دریافت می‌دارند.

میانگین سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان معادل ٢٣ سال، ازکارافتادگان حدود ١٠ سال و فوت شدگان معادل تقریبا ١٤ سال می‌باشد.

میانگین سن برقراری بازنشستگان معادل ٥٧ سال، ازکارافتادگان ٤٤ سال و فوت شدگان ٥٥ سال بوده است.

میانگین سن فعلی بازنشستگان برابر ٦٥ سال و ازکارافتادگان برابر ٥٥ سال است.

بیش از نیمی از بازنشستگان پیش از موعد (٥٢ درصد) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور تشکیل می‌دهند.

تعداد ١٩٤ هزار و ٧٨٨ پرونده (١٣ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور (کسانی که ٢٠ سال سابقه متوالی یا ٢٥ سال متناوب پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور داشته اند) تشکیل می‌دهند.

تعداد ٨٧ هزار و ٥٤٢ پرونده (٦ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور طبق قانون استفساریه (کسانی که کمتر از ٢٠ سال متوالی یا ٢٥ سال متناوب سابقه در مشاغل سخت و زیان آور داشته اند) تشکیل می‌دهند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 758716

وب گردی

وب گردی