دولت عملکرد موفقی در کاهش تورم و رشد اقتصادی داشته است

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با بیان اینکه دولت عملکرد موفقی در کاهش تورم و رشد اقتصادی داشته است، گفت: برخی از بخش های اقتصادی کشور با وجود اجبار قانونی، صورت مالی نداده و در فضای غیر شفاف فعالیت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، «سعید اسلامی بیدگلی» عصر امروز در نشست خبری که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، افزود: تا چندی پیش شرایط نامطلوب اقتصادی مانند رشد منفی اقتصادی و تورم 40 درصدی وجود داشت. وضعیت تعامل نهادهای مالی و سرمایه گذاری با نهادهای بین المللی در دولت های نهم و دهم تضعیف شده بود، اما اکنون تلاش می کنیم این تعاملات ارتقا یابد.
وی ادامه روند کنترل تورم را خواستار شد و گفت: برخی انتشار پول را برای رونق بخش مسکن پیشنهاد می کنند که به نظر می رسد دولت ها به فکر ایجاد تورم برای رونق بخشی نباشند. بر این اساس حتی برخی در گذشته تورم 24 درصدی را در اقتصاد کشور طبیعی می دانستند.
اسلامی بیدگلی به نبود شفافیت اشاره کرد و گفت: به دلیل شفاف نبودن برخی بخش ها، فشار مالیاتی بر بخش های شفاف افزایش می یابد.
وی گفت: افزایش فشار مالیاتی بر روی بخش شفاف اقتصادی سبب می شود بخش شفاف اقتصادی نیز به سوی عملکرد غیرشفاف هدایت شود.
اسلامی بیدگلی افزود: نباید استثنایی بین نهادها و شرکت های اقتصادی برای ارایه شفاف صورت های مالی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: تنها بخش شفاف اقتصاد ایران، دولت است که البته بخش بزرگی از اقتصاد را دارا نیست، در واقع بخش عمده ای از اقتصاد کشور توسط بخش هایی اداره می شود که تمایلی به شفافیت ندارند.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اضافه کرد: در گذشته به دلیل وجود تورم، بخشی از منابع مالی کشور در بخش مسکن، سرمایه گذاری و قفل شده بود.
اسلامی بیدگلی ادامه داد: برخی نهادها عادت کرده بودند در بخش هایی سرمایه گذاری کنند که با تورم رشد می کرد و سود داشت.
وی تاکید کرد بانک ها در مقابل کاهش تورم مقاومت نشان می دهند و گفت: به دلیل تورم بالای طولانی، سازوکارهایی در اقتصاد شکل گرفت که برداشتن آنها کار آسانی نیست؛ به طوری که برخی کسب و کارها بر مبنای تورم بالا شکل گرفته اند.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به اصلاحات انجام شده در بخش بانکی اشاره کرد و افزود: در ماه های پایانی پارسال شاهد از بین رفتن ده ها هزار میلیارد ریال از ثروت اهالی بازار سرمایه بودیم.
وی به احتمال ایجاد بحران بانکی اشاره کرد و ادامه داد: راهکارهای متعددی برای اصلاح نظام بانکی ارایه شده است که امیدواریم اجرایی شده و رشد اقتصادی پایدار تحقق یابد.
اسلامی بیدگلی از نامه نگاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با بانک مرکزی درباره توقف نمادهای بانکی در بورس و ارسال نامه به وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.
به گفته وی، نباید نماد شرکتی به علت منتشر نشدن اعلام سود بسته شود زیرا بستن نماد، در واقع جریمه سهامدار خرد است و امیداریم که بزودی این مشکل رفع شود.
وی تاکید کرد بزودی بازار سرمایه کشور، 50 ساله می شود و باید اقدام هایی برای اصلاح قوانین مالی، آموزش عمومی و فرهنگ سازی انجام شود.
به گفته وی، سازمان بورس باید در روند تصمیم سازی مشارکت داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه صبح دیروز (شنبه) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه تا بیست و نهم فروردین ماه (هجدهم آوریل 2017)، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.
360 شرکت و مجموعه اقتصادی شامل ارکان بورس، کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه، شرکتهای مشاور سرمایه گذاری، موسسه های اعتباری و مالی، شرکت های خدمات بازار سرمایه، فعالان بورسی و بیمه ها در 16 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور دارند.
در حاشیه این نمایشگاه دومین رویداد شرکت های نوپا یا استارتاپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار می شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 758725

وب گردی

وب گردی