صرفه جویی و کاهش هزینه های غیر ضروری در سالجاری / تاکید بر دانشجو محوری دردانشگاه  

دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با مدیران اجرایی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مرکزرفاهی فرهنگی  این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شیخ الاسلامی در این جلسه با تبریک سال جدید گفت: امیدوارم سال جدید سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد باشد.
وی به انتخاب و معرفی مدیرگروه برتر در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در یک برنامه 6 ماهه عملکرد مدیران گروههای مختلف را براساس شاخص های از پیش تعیین شده ارزیابی کرده و مدیران گروههای مختلف را در سه رده بالای 1500 دانشجو، بین 750 تا 1500 دانشجو و کمتر از 750 دانشجو را شناسایی و تشویق می کنیم .
دکتر شیخ الاسلامی دانشجو محوری، ایجاد رشته های جدید، کارآفرینی، درآمدزایی و... را از جمله این شاخص ها برشمرد و با تاکید بر دانشجو محوری در دانشگاه افزود: دانشجویان صاحبان اصلی دانشگاه هستند، بنابراین بایستی با تکریم با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: البته دانشجو محوری به معنای زیرپا گذاشتن نظم و انضباط و عدم رعایت مقررات نیست، بلکه بایستی احترام ویژه ای برای دانشجویان قائل شویم و در انجام امور کرامت دانشجو را حفظ نمائیم .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اظهار خرسندی از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از زیان دهی خارج شده است، تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که روند قبلی را پیش بگیریم بلکه باید در سال جاری با تمرکز بر صرفه جویی در امور مالی دانشگاه بویژه کاهش هزینه های غیر ضروری نهایت صرفه جویی را انجام دهیم.
شیخ الاسلامی بالابردن کیفیت علمی و ارتقاء اساتید را ضروری خواند و گفت: قانون رکود علمی جدی است بنابراین اساتید بایستی در کنار تدریس کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند.
وی برتربیت دانشجویان کارآفرین تاکید کرد و گفت: جوانان ما بایستی خالق کار باشند و با کارآفرینی ایجاد اشتغال نمایند.
وی به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال » از سوی مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود: اقتصاد دانش بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی است از این رو واحد مشهد با تاسیس شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در تحقق این امر تلاش می کند.
شیخ الاسلامی دربخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دانشگاه برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات بیطرفانه تلاش و فعالیت خواهد کرد .
وی از اجرای برنامه های انتخاباتی توسط تشکلهای دانشجویی در دانشگاه خبر داد و گفت: تمامی این برنامه ها در چهارچوب قانونی و رعایت مقررات حاکم بر مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هیأت موسس و امناء دانشگاه صورت می پذیرد .
وی گفت : با توجه به نقش دانشگاه ها در تنویر افکار عمومی و تشویق جامعه به شرکت در انتخابات، این دانشگاه مانند همیشه فعالیتهای گسترده ای در این خصوص انجام خواهد داد ، ولی اجازه نمی دهیم ریالی از شهریه دانشجو صرف حمایت از طیف یا حزب یا کاندیدای خاص شود.
دراین نشست که باحضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و کلیه معاونین واحد مشهد همراه بود، در رابطه با سیاست های دانشگاه درسال جدید همفکری و تبادل نظر صورت گرفت و هر یک از اعضای جلسه با مطرح کردن سئوالات خود ، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دریافت و انتشار: آخوندی

200

کد خبر: 758732

وب گردی

وب گردی