تظاهرات هزاران نفری در ترکیه علیه نتایج رفراندوم

هزاران تن از مردم ترکیه در اعتراض به نتیجه رفراندومی که به اردوغان اختیارات اجرایی فوق‌العاده‌ای می‌دهد، ‌به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه دیلی میل، معترضان به نتیجه رفراندوم قانون اساسی ترکیه، به نشانه اعتراض روی ماهی‌تابه و قابلمه می‌کوبیدند.

طبق این رفراندوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تا سال ۲۰۲۹ در قدرت می‌ماند. برخی از معترضان با در دست داشتن بنرهایی شعار "دزد، قاتل، اردوغان" سر می‌دادند.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو، ۳ / ۵۱ درصد از رای‌دهندگان به افزایش اختیارات اردوغان رای دادند و در مقابل ۷ / ۴۸ درصد با آن مخالفت کردند. ۱۸ اصلاحیه قانون اساسی که پس از انتخابات آتی اجرایی می‌شود که برای ۲۰۱۹ است، پست نخست‌وزیری را ملغی می‌کند و اختیارات اجرایی گسترده‌ای به رئیس‌جمهوری ترکیه می‌دهد.

تصاویر ویدیویی اعتراضات یکشنبه شب همچنین نشان می‌دهد یکی از معترضان مورد حمله یکی از حامیان اردوغان قرار می‌گیرد. براساس تصاویر، فردی مورد تعقیب گروهی از حامیان اردوغان قرار می‌گیرد و نهایتا از سوی آنها ضرب و شتم می‌شود.

معترضان معتقدند که پیروزی رفراندوم غیر قانونی است و تاکید دارند که نتایج با تقلب و ایجاد فضای رعب و وحشت به دست آمده است.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 758771

وب گردی

وب گردی