از رضایی تا نوروزی/ بوسه بر جام به نمایندگی از 8 کاپیتان ناکام!

از آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر 8 فصل می گذرد و در این سال ها کاپیتان های پرسپولیس، موفق نشدند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

به گزارش ایسکانیوز، آخرین بار کریم باقری سرود قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را خواند! او سه فصل دیگر نیز در پرسپولیس ماند اما دستش به جام نرسید و بازوبند را در میانه های لیگ 89-90 به شیث رضایی و سپهر حیدری سپرد و از فوتبال خداحافظی کرد. در فصلی که آقا کریم از فوتبال خداحافظی کرد، علی دایی از هدایت پرسپولیس برکنار شد تا علی کریمی به پرسپولیس بازگردد و بازوبند به او برسد.

لیگ 90-91 با هدایت حمید استیلی و کاپیتانی علی کریمی برای پرسپولیس آغاز شد. سرخ ها در آن فصل تیم منجسم و قدرتمندی نداشتند و در نهایت نیز به بدترین رتبه تاریخ لیگ خود رسیدند؛ آن فصل مشکلات پرسپولیس آن قدر زیاد بود که هواداران این تیم فرصت فکر به قهرمانی را نداشته باشند.

اما فصل بعد محمد رویانیان با خریدهای پرسروصدا، «پرسپولیس کهکشانی» را ساخت تا قرمزها هر چه بیشتر به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار باشند. خرید بازیکنان بزرگی چون سیدجلال حسینی، محسن بنگر، کریم انصاری فرد و محمد قاضی همه چیز را آماده قهرمانی کرده بود اما سرمربی این تیم مانوئل ژوزه توانایی بالایی نداشت و پرسپولیسی ها نیز فصل 91-92 را با کاپیتانی مهدوی کیا و کریمی با رتبه هفتمی به پایان رساندند.

لیگ 92-93 برای پرسپولیس خوب آغاز شد و این تیم تا آخرین روز لیگ برتر شانس قهرمانی داشت. بازگشت دایی، کریمی را به درب خروجی باشگاه نزدیک کرد و در همین حین محمد نوری با سابقه 4 سال حضور در پرسپولیس کاپیتان این تیم شد. سرخ ها آن فصل قدرتمندتر از همیشه کار کردند و شاید اگر اتفاقات جنجالی دیدار با سپاهان و محسن قهرمانی نبود، می توانستند به جام هم برسند اما در نهایت نایب قهرمان شدند.

پس از این نایب قهرمانی اتفاقات به شکلی رقم خورد که حمید درخشان جایگزین علی دایی شد و پرسپولیس به تیمی کاملا معمولی بدل شد. شاگردان درخشان حتی توانایی پیروزی بر رقبای ته جدولی را هم نداشتند و در نهایت نیز با هدایت برانکو در رتبه هشتم قرار گرفتند. محمد نوری این فصل نیز کاپیتان اول سرخ ها بود و پیروزی دربی رفت با گل او و بردهای آسیایی با کاپیتانی نوری، خاطرات خوبی از وی در ذهن هواداران ثبت کرد.

فصل بعد نوری به دلیل مشکلات مالی از پرسپولیس جدا شد و در تیم جوان پرسپولیس، هادی نوروزی کاپیتان شد. 24 سرخ ها در اتفاقی باورنکردنی درگذشت تا تیم ایوانکوویچ را با چالشی بزرگ روبرو کند! پس از او نورمحمدی و بنگر کاپیتان شدند و پرسپولیس نیز تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما بازهم یک قدم کم آوردند تا به دومین نایب قهرمانی در سه فصل گذشته برسند.

اما این فصل پرسپولیسی ها با نظم و انضباط بالا گام به لیگ گذاشتند و فصل را با قدرت آغاز کردند و با حفظ این روند، اختلاف امتیاز مناسبی با صدر گرفتند. سیدجلال حسینی نیز به به عنوان کاپیتان قلب تپنده پرسپولیس شد و وظایف کاپیتانی را به بهترین نحو اجرا کرد. سرخ ها حالا آماده فتح لیگ شانزدهم اند و به نظر می رسد سیدجلال به نمایندگی از 8 کاپیتان ناکام پرسپولیس، جام را لمس و به بالای سر خواهد برد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده: پورعرب

602

کد خبر: 758814

وب گردی

وب گردی