پلنگ گیلان یک ماه دیگر به زیستگاه اصلی منتقل می‌شود

جراح و متخصص پزشک حیوانات گفت: وضع جسمی پلنگ گیلان که دو ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت خوب است و تا یک ماه دیگر به زیستگاه اصلی خود منتقل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا فتاحیان جراح و متخصص پزشک حیوانات گفت: بهمن سال گذشته بود که یک قلاده پلنگ که در تله شکارچیان در منطقه گیلان به دام افتاده بود، پس از زنده‌گیری به تهران انتقال پیدا کرد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه این پلنگ از ناحیه ستون فقرات دچار شکستگی مهره شده بود که پس از انتقال به تهران و عمل جراحی دو پلیت در ستون فقرات او کار گذاشته شد و حالا پس از 2 ماه از زمان عمل جراحی وضع جسمی پلنگ خوب است.

فتاحیان با اشاره به مراکز نگهداری پلنگ در روزهای مختلف گفت: پلنگ پلس از انتقال به تهران در پارک پردیسان نگهداری می شد که بعد از عمل جراحی و رسیدن به شرایط مطلوب به باغ وحش خصوصی در نزدیکی کرج به مدت 15 روز نگهداری شد و اواسط اسفندماه سال گذشته پلنگ گیلان را به منطقه باراجین قزوین انتقال داده و در حال حاضر حال عمومی او مساعد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پلنگ در یک فضای 40 متری نگهداری می شود و قرار است در مرحله بعد با ایجاد موانع و سکو محل نگهداری او به 120 متر ارتقا پیدا کند تا پرش و حرکات پلنگ مورد ارزیابی قرار گیرد.

فتاحیان گفت: در صورت بهبود وضعیت و نرمال بودن شرایط پرش و دویدن پلنگ، تا یک ماه دیگر طبق نظر سازمان حفاظت محیط زیست به زیستگاه اصلی او گیلان منتقل می شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 758884

وب گردی

وب گردی