سکونتگاه های سبز معرفی می شوند

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین جشنواره سکونتگاه های سبز هفته سوم تیرماه در تهران برگزار و در آن سکونتگاه ها و شهرداران سبز معرفی می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد درویش افزود: یکی از اقدامات سازمان محیط زیست در راستای انجام رسالت خود مبنی بر پاسداری و ارتقای فرهنگ جامعه، برگزاری جشنواره و مسابقاتی است که بتواند انگیزه بیشتری برای بخش های مختلف که کارهای محیط زیستی انجام می دهند، ایجاد کند.

وی گفت:در این راستا اگر مبلمان شهری به درستی مدیریت نشود هم موجب تشدید ترافیک، افزایش مصرف سوخت، آلودگی، کم تحرکی و افزایش ضریب بیماری ها می شود که می تواند خسارات جبران ناپذیری به حوزه های مختلف کشور وارد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره سکونتگاه های سبز کرد که هدف از برگزاری آن کمک به تغییر سبک زندگی ایرانیان است.

درویش گفت: برای برگزاری این جشنواره شورای سیاستگذاری متشکل از نمایندگان وزارت مسکن و شهر سازی، کشور، سازمان های حفاظت محیط زیست و شهرداری ها تشکیل و 16 شاخص برای شرکت در این جشنواره تعیین شد.

وی با بیان اینکه 16 شاخص هفته آینده در جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره نهایی می شود افزود: میزان مسیر ایمن دوچرخه سواری و پیاده رو، خطوط اتوبوس های تندرو، حمل و نقل ریلی، استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی، وضعیت تفکیک زباله از مبدا، سرانه فضای سبز، نظام آبخیزداری، چگونگی جمع آوری سیلاب و رفتار با حیوانات بی خانمان برخی از مهمترین شاخص های تعیین سکونتگاه سبز است.

درویش تاکید کرد: به نظر می رسد با برگزاری این جشنواره می توان انگیزه بیشتری برای رفتارهای محیط زیستی ایجاد کرد و به جای چراغ سبز نشان دادن به خودرو محوری، ساخت اتوبان، پارکینگ های طبقاتی، بلوار، پل های چند طبقه و تقاطع های غیر همسطح به سمت ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی فراخوان این جشنواره منتشر می شود گفت: تلاش کردیم بر مبنای تقسیم بندی وزارت کشور تمام سکونتگاه های کشور اعم روستایی، شهری برخوردار و محروم، 9 کلانشهر و 59 منطقه کلانشهرها در این جشنواره شرکت کنند.

دریافت کنده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 758900

وب گردی

وب گردی