دیدار نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با نماینده ولی فقیه و استاندار استان آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر که به منظور بررسی روند امدادرسانی به سیل زدگان شمال غرب کشور به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، عصر روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، آیت الله مجتهد شبستری در این دیدار با قدردانی از خدمات شایسته نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان، حضور نیروهای فعال و پرتلاش هلال احمر در همان لحظات اولیه وقوع حادثه را قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: این ضایعه بزرگ بر اساس شواهد موجود در این نقطه از کشور بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش اثر گذار و موثر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و امدادی برای رفع مشکل به وجود آمده از این حادثه تاسف بار تصریح کرد: علاوه بر جان باختن شماری از هموطنان که خانواده های بسیاری را داغدار کرد، خسارات زیاد مالی نیز سبب بروز مشکلات عدیده معیشتی شده است باید برای رفع آنها اقدامات فوری و لازم صورت پذیرد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: البته در این حادثه نباید از برخی بی توجهی ها به مقررات ساخت و ساز ساختمان ها و سهل انگاری مردم نیز غافل بود که باید با وقوع چنین حوادث دلخراشی عبرتی برای آینده باشد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر هم در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن روند امدادرسانی به سیل زدگان گفت: شواهد نشان از سرعت عمل و دقت در انجام کمک های اولیه و حمایت های روانی و روحی دارد که بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: آنچه اکنون حائز اهمیت است رسیدگی به وضعیت خسارات و رفع موانع موجود برای بازگرداندن زندگی عادی و به دور از شرایط ویژه برای سیل زدگان است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین از تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم استان آذربایجان شرقی به دلیل انسجام و هاهنگی پوشش امدادی و کمک به سیل زدگان تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین در ادامه با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و در خصوص وضعیت کنونی منطقه سیل زده، میزان خسارات، و نحوه کمک رسانی مصیبت دیدگان گفت و گو کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده رهبر انقلاب در مناطق سیل زده این حضور را موجب دلگرمی، قوت قلب و انگیزه مضاعف مردم و دستگاه های کمک رسان دانست و گفت: متاسفانه میزان خسارات وارده مالی به مناطق سیل زده بسیار زیاد است و نیازمند توجه ویژه مسئولین برای جبران آن است.

وی خواستار مساعدت های ویژه برای رفع نیاز مصیبت دیدگان از نماینده رهبر معظم انقلاب شد.

جبار زاده با قدردانی از حضور به موقع نیروهای امدادی در لحظات اولیه حادثه افزود: در جلسه برنامه ریزی برای رسیدگی به وضعیت مناطق سل زده، پیام تسلیت رهبر انقلاب قرائت شد که علاوه بر تسکین درد و دلجویی از خانواده های داغدار، تاثیر به سزایی در روحیه مسئولین برای خدمت به مردم داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر نیز در این دیدار بر ضرورت توجه و اهتمام ویژه برای تسریع در روند بازگرداندن شرایط مساعد معیشتی و رفاهی مردم مناطق سیل زده تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: این که مسئولین استانی و کشوری در صدد رفع سریع مشکلات و جبران خسارات وارده به مردم سیل زده هستند، خواسته صریح رهبر فرزانه انقلاب است و امید است که این فرموده مقام معظم رهبری به بهترین نحو پیگیری شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 759012

وب گردی

وب گردی