فلاحت پیشه: شورای نگهبان نسبت به حضور احمدی نژاد در انتخابات نگاه ریزبینانه ای داشته باشد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با تاکید براینکه شورای نگهبان حضور آقای احمدی نژاد را باید مصداق تمرد از فرمایش رهبری بداند و نسبت به این امر نگاه ریزبینانه تری را صورت دهد اظهار کرد: تشخیص این موضوع به عهده شورای نگهبان خواهد بود ولی به هر حال رییس دولت نهم و دهم این امر را به عنوان آخرین فرصت سیاسی خود دانسته و سعی داشت از این فرصت استفاده کند.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان این مطلب گفت: شاهد آن بودیم که در اواسط سال گذشته توصیه رهبری به آقای احمدی نژاد مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات صادر شد اما چندی پیش در فرآیند ثبت نام کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در یک حرکت اعلام کاندیداتوری کرد.

وی افزود: حرکت رییس دولت سابق بسیار رفتار ناآگاهانه و تمرد از رهبری است ضمن آنکه ایشان بر این باورند که این موضوع از سوی رهبری صرفا یک توصیه بوده و چیزی به عنوان حکم نبوده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با تاکید براینکه شورای نگهبان حضور آقای احمدی نژاد را باید مصداق تمرد از فرمایش رهبری بداند و نسبت به این امر نگاه ریزبینانه تری را صورت دهد اظهار کرد: تشخیص این موضوع به عهده شورای نگهبان خواهد بود ولی به هر حال رییس دولت نهم و دهم این امر را به عنوان آخرین فرصت سیاسی خود دانسته و سعی داشت از این فرصت استفاده کند.

وی در بیانی عنوان کرد: دولت نهم و دهم در حوزه های رفاهی و اقتصادی نارضایتی های بسیاری را صورت داده است و گمانه زنی ها بر این است که ایشان سعی دارد تا با حضور در مناظره های انتخاباتی برنامه هایی در جهت نقد دولت فعلی ترتیب دهد ضمن اینکه این نقد در 4 سال گذشته نیز انجام شده بود اما به دلیل اینکه دولت دهم دولت مستقر بود ،نمی توانست پاسخ دهد اما امروز در این پیکار حاضر شده تا از موضعی دیگر نقادی خود را مطرح کند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز مرحله تایید صلاحیت ها تکمیل نشده جریانی که از سوی آقای احمدی نژاد شکل گرفته یک فضای پیش از انتخابات است و فضای انتخاباتی از زمانی آغاز می شود که گزینه های نهایی معرفی شود و حضور آقای احمدی نژاد تا زمانی که رای نهایی شورای نگهبان مبنی بر رد یا قبول صلاحیت اعلام شود امری بی تاثیر و مشتبه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان جبهه انقلاب با سیاست و شعار" نه به روحانی " شکل گرفت تا بتواند آرای رییس جمهوری فعلی را کم و به سبد خود اضافه کند گفت: جبهه موسوم به یک جریان که طیف آن به احمدی نژاد نسبت داده می شود بر آن است تا بتواند برخلاف گفته رهبری در عرصه اجرایی کشور حاضر شود؛ از سویی دیگر نگرانی دولت یازدهم از عملکرد خود نیز مطرح است و احساس خطر کرده است ضمن اینکه دولت دکتر روحانی در این رقابت به صورت دولایه حاضر شده است و شخصیتی مانند جهانگیری را به عرصه وارد کرده تا بتواند پاسخ انتقادهایی که وجود دارد را بدهد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که فضای انتخابات ریاست جمهوری امسال وارد فضای نقد برنامه ای قرار گیرد.

فلاحت پیشه حضور احمدی نژاد در ساختمان وزارت کشور و ثبت نامش را چنین تفسیر کرد: حضور رییس دولت قبل علل الظاهر گویای این است که وی به ناتوانی، نیروهای اطراف خود پی برده که با توجه به تمردی که از توصیه رهبری صورت داد شخصا وارد عرصه ثبت نام در انتخابات شد چرا که میتوان ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه آقای احمدی نژاد نسبت به اطرافیان به خصوص آقای بقایی به حدی قوی نبوده است که خود تصمیم به چنین کاری کرده است و تصمیم دارد که خود در این عرصه حاضر شود چرا که گزینه ای مطرح کرده است که تایید صلاحیت وی با شبهاتی مواجه است و احراز عدم صلاحیت بقایی بیشتر است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در ادامه تاکید کرد: من فکر می کنم که احمدی نژاد در تلاش است تا یک مطالبه ای را مطرح کند تحت عنوان تایید یک نفر از دولت گذشته و در نهایت مطالبه اصلی حضورشخص خود احمدی نژاد است .

فلاحت پیشه در پایان اظهار کرد: حضور آقای احمدی نژاد با طرح مسایل جنجالی مطرح خواهد شد و همینطور که مقام معظم رهبری فرمایش کردند انتخابات نباید به سمت دوقطبی شدن هدایت شود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:فاطمه سرلک

کد خبر: 759029

وب گردی

وب گردی