برد الکترونیک EasyMCU

تیمی دو نفره از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در شانزدهمین ربوکاپ ایران، برد الکترونیکی‌ای را در بخش نمایشی معرفی کردند که در واقع یک سبک برنامه‌نویسی جدید است که با کمک زبان برنامه‌نویسی ++C و به اسم پلات فرم EasyMCU ابداع شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی زندی، این برد الکترونیک در واقع بستری نرم‌افزاری و انعطاف‌پذیر جهت تعامل با محیط، با استفاده از سخت‌افزار الکترونیکی و قابل کنترل به وسیله تفکر مهندسان رباتیک است.

زندی گفت: «این برد الکترونیک کار برنامه ریزی و روند توسعه پروژه را ساده می‌کند و میزان تنش ها و چالش های پروژه را کاهش می‌دهد و به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که پروژه را خلاقانه‌تر و گسترده‌تر بنویسد».

EasyMCU در واقع Easy Micro Controller Unit است که کار میکرو کنترلر را برای برنامه‌نویسان آسان می‌کند.

زندی افزود: «پلات‌فرم سخت‌افزاری دارد که Zcross نام دارد و ترکیب این دو نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برنامه‌نویسان را مرتفع می‌کند و برنامه‌نویس می‌تواند بدون اینکه زمان زیادی را صرف برنامه‌نویسی این میکرو کنترلر کند، زمانش را صرف خلاقیت و بالا بردن کیفیت کار خود کند».

زندی گفت: «این پلات‌فرم کاملا بومی است و فلسفه این کار، شعار «هنر طولانی است و عمر آدمی کوتاه» است و هدف ما این است که با کمک این پلات‌فرم برنامه‌نویسان به جای اجرای 10 پروژه، 100 پروژه را انجام دهند».

EasyMCU محیط اطراف را توسط انواع حسگرها حس می‌کند، از محیط اطراف درک پیدا می‌کند و شرایط را مطابق با خواسته برنامه‌نویس تحلیل می‌کند. همین‌طور توسط موتور و روشنایی و عملگرهای دیگر روی محیط تاثیر می‌گذارد.

به گفته زندی، برنامه‌نویس می‌تواند به زبان نوشتاری خودش به EasyMCU بفهماند که در شرایط مختلف باید چه کارهایی انجام دهد. تفکرات خود را توسط ابزاری نرم‌افزاری به رشته نوشتار درآورد و به این ترتیب این پلات‌فرم طبق خواسته برنامه‌نویس رفتار می‌کند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 759052

وب گردی

وب گردی