فعالیت‌های قرآنی دستگاه‎ها و نهادهای پژوهش و آموزش عالی در کشور ارزیابی می شود

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت: در بیست و سومین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، پایش فعالیت‌های قرآنی دستگاه‎ها و نهادهای پژوهش و آموزش عالی به تصویب رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابوالفضل خوش‎منش گفت: در این جلسه گزارش یک‎ساله مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور ارائه و ماده واحده پایش و ارزیابی دستگاه‎ها و نهادهای قرآنی به تصویب رسید.

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور افزود: پایش و ارزیابی دستگاه‎های قرآنی در دو سال گذشته با محوریت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اجرا درآمد و با مصوبه این شورا مقرر شد پایش و ارزیابی از سال جاری به کمیسیون‎های تخصصی واگذار شود.

او افزود: مطابق مصوبه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، پایش دستگاه‌های قرآنی با هدف فعال کردن ظرفیت های موجود در اجرای سند توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی صورت خواهد گرفت و علاوه بر این پایش و ارزیابی دستگاه‎ها و نهادهای قرآنی ارزش افزوده فعالیت‎های قرآنی آنها را رصد خواهد کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: مطابق روال موجود در دبیرخانه این شورا هر سال در ماه مبارک رمضان دستگاه‎ها و نهادهای برتر قرآنی معرفی می شوند که با رویکرد جدید و محوریت کمیسیون‎ها از سال جاری برنامه‎های برتر قرآنی شناسایی و معرفی خواهد شد.

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور ضمن اعلام وصول آیین‎نامه حمایت از شرکت در کنفرانس‎های علمی بین‎المللی قرآنی و تبادل استاد افزود: این آیین‏نامه با اخذ اصلاحات اعمالی از اعضا توسط رئیس کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

این آیین نامه در کارگروه توسعه همکاری‎های علمی بین‎المللی قرآنی مصوب شده و مطابق آن استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که موفق به ارائه مقاله در کنفرانس‎های معتبر علمی بین‎المللی قرآنی شوند از حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور برخوردار خواهند شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 759062

وب گردی

وب گردی